2018.09.18

Ezekre figyeljen, ha ülőmunkát végez!

Az ülőmunka számos mozgásszervi problémát okoz, de sok, akár más jellegű betegség kialakulásához is hozzájárulhat, ezért fontos, hogy állítjuk be a széket, milyen magasan van a billentyűzet és a monitor.

2018.09.12

Máris fárasztó az ősz – Turbósítsunk természetesen!

A tanévkezdés megviseli a gyerekek immunrendszerét. A támogatása, megerősítése azért is fontos, hogy minél kevesebbet legyenek betegek, ehhez a dietetikus a természetes vitaminforrásokat ajánlja.

2018.09.11

Tévhit, hogy egészségesebb a teljes kiőrlésű liszt?

A táplálkozási ajánlásokban az szerepel, hogy inkább teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérféléket, tésztát, rizst együnk, azonban az életmódtanácsadó szerint azok nem egészségesebbek, mint a „simák”, sőt.

2018.09.06

Nem divathóbort, sunyin súlyos betegség az inzulinrezisztencia

Mivel világszerte egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás, egyre több embernek van inzulinrezisztenciája is. Sokan nem is tudnak róla, mert ez a súlyos betegség sokszor sunyin lapít.

2018.08.31

Teniszkönyököt nem csak ütéssel lehet "összeszedni"

A kar sokszor rendkívül erős fájdalmához nem szükséges teniszezni vagy golfozni; szorítás, csavarás is okozhat tenisz- vagy golfkönyököt.

2018.08.23

Már most kezdjünk "iskolásan" gondolkozni!

Közeledik a tanévkezdés; az életnek vissza kell állnia a „rendes” kerékvágásba. Jobb, ha ehhez fokozatosan szoktatjuk magunkat és a gyerekeinket.

2018.08.21

A tornafelmentés nem jó megoldás

A mozgásszegény életmód rengeteg problémának és betegségnek forrása.

2018.08.08

A dinnyének még a magja is egészséges

A legtöbben alig várják a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsét. Most pedig lassan már vége is a szezonjának

2018.08.01

Hogyan ne hízzunk nyaraláskor?

Nagyon bosszantó lehet, sőt komoly lelkiismeret-furdalást is okozhat, ha az év közben – nagy nehezen – betartott életmód-szabályainkat megszegve súlyos pluszkilókkal térünk haza a nyaralásból.

2018.07.30

Magas vérnyomással is lehet, sőt kell mozogni

Sokan gondolják úgy, magas vérnyomással nem ajánlott sportolni, ez azonban tévedés: a – megfelelő - mozgás önmagában is képes a vérnyomás csökkentésére, de az életmódváltás részeként a gyógyszeres kezelés kiegészítéseként helyreállítja a felborult egyensúlyt.

2018.07.27

Még a pollenek is támadnak – Így mérsékelhetők a tünetek

A hőség mellett az allergiásoknak a pollenszezon is nehezíti az életet. Bár az allergének elkerülhetetlenek, néhány tanács megfogadásával a panaszokat lehet enyhíteni.

2018.07.24

Klímareuma - Fájdalmas, de kivédhető

Sok bajt okozhat, ha a légkondicionáló berendezés ránk fújja a hideg levegőt. A felsőlégúti megbetegedéseken, kötőhártya-gyulladáson túl mozgásszervi panaszaink is lehetnek, de jó hír, hogy utóbbiak ellen könnyen lehet védekezni.

Az évszázad leghosszabb holdfogyatkozása lesz péntek este

Látványosnak ígérkezik a július 27-i, az évszázad leghosszabb holdfogyatkozása. A szakértő részletesen elmondta, mikor mit láthat, aki úgy dönt, követi a ritka égi jelenséget.

2018.07.06

Cukor nélkül is lehet édes az étel

Sokan jutottak már el a cukorfogyasztás visszafogásának gondolatáig, de mivel nem könnyű eligazodni a helyettesítők kínálatában, dietetikus segítségét kértük.

2018.07.05

Nem ellentmondás: cukorbetegség és mozgás

A cukorbetegségről, a világ leggyakoribb anyagcsere-betegségéről már mindenki hallott, de rengeteg a tévhit is övezi. Ilyen például, hogy nem lehet sportolni, pedig ennek éppen az ellenkezője igaz.

2018.07.03

Nem tragédia, PCOS

Főként a helytelen táplálkozás miatt – hajlam esetén - kialakuló különféle anyagcserezavarok egyik rettegett következménye a policisztás ovárium szindróma, azaz PCOS, aminek megítélése és kezelése az elmúlt harminc évben óriásit változott.

2018.06.28

Megterheli a szervezetet a változékony időjárás

Az országrészenként és naponta is változó időjárás megterheli a szervezetet. A fizikai tünetek mellett rosszkedvet is okozhat, hogy nem éppen az évszaknak megfelelőek a körülmények

2018.06.27

Okosan akár nassolhatunk is

A nassolás nem pusztán étkezés, hanem megnyugtatás és jutalmazás is. Jó hír, hogy dietetikus szerint sem tilos, sőt bizonyos feltételekkel az egészséges életmód része is lehet.

2018.06.26

Edzéssel megelőzhető a „kirakatnéző” betegség

Az időben felismert és az életmód megváltoztatásával is kezelt érszűkület rosszabbodása megállítható, sőt a folyamat vissza is fordítható. Elhanyagolása esetén azonban súlyos betegségekhez - fekély, stroke, infarktus - is vezethet.

2018.06.22

„Herkentyűevőkké” kellene válnunk

Szakértők szerint a mai ételkészítési és táplálkozási szokások miatt a szervezetünkben túlsúlyban vannak a gyulladáskeltő omega-6 zsírsavak, míg a jótékony hatású, állati eredetű omega-3-ból alig viszünk be.

2018.06.20

Dietetikus: a fagyi nem számít feltétlenül "bűnözésnek"

A fagylaltszezont kortól, nemtől függetlenül mindenki várja, de néhány gombóc után sokunknak megszólal a lelkiismerete, és felmerül a kérdés: szabad-e.

2018.06.19

A hőségben a visszerek is belobbanthatnak

A nagy meleg a lábakat is megviseli: bedagadhatnak, feszülhetnek és a visszerek is belobbanthatnak. A manuálterapeuta elmondta, mit lehet tenni, hogy a kellemetlen érzést enyhítsük vagy akár meg is előzzük.

2018.06.13

Relaxálás - A szervezet gyorstöltője

A relaxáció, a rövidebb vagy hosszabb ideig tartó teljes ellazulás, olyan hatással van a szervezetünkre, mint a telefonunkra a töltés.

2018.06.12

Milyen a jó lábbeli?

Nem mindegy, milyen lábbeliben töltjük a nap nagy részét. A manuálterapeuta a rossz cipők miatti kialakuló ártalmak tanulságait összegezve elmondta, mire érdemes figyelni.

2018.06.06

Függővé tehetnek mindennapi dolgaink

A klasszikus függőségek mellett már egyre gyakoribbak a modern, úgynevezett viselkedéses addikciók is. Az internettel és a testképpel kapcsolatos kényszeres cselekvések egyre több ember felett uralkodnak – mondta az addiktológus.

2018.06.04

Hasznos, de fájdalmas is lehet a sport

Ha sportolunk – de akkor is, ha nem –, megsérülhetünk. Ilyenkor fontos azonosítani és megfelelően kezelni, hogy ne váljon krónikussá, ezáltal nehezen gyógyíthatóvá a fájdalom – tanácsolta a szakember.

2018.06.01

Most akkor együnk gyümölcsöt vagy ne?

A fruktóz, bár egyszerű cukor, lassabban szívódik fel, mint a glükóz. A gyümölcsökben lévő rost segíti a hasznosulását, ezért mértékkel fogyasztva, például sportolásnál kifejezetten hasznos is – mondta a dietetikus

2018.05.30

Megelőzni és gyógyítani sem lehet a sclerosis multiplexet

A központi idegrendszert támadó gyulladásos betegség, a sclerosis multiplex gyakran már fiatal felnőttkorban jelentkezik.

2018.05.28
2018.05.25

Így gyógyíthatjuk hatékonyan a sportsérülést

Sportolás közben bármelyik testrészünk megsérülhet. A reumatológus szakorvos elmondta, mit tegyünk, hogy minél hamarabb elmúljon.

2018.05.24

Ha fut, ezekről tudnia kell

A futás számos jótékony hatással rendelkezik, hogy még véletlenül se ártson, Hulényi-Gróf Orsolya manuálterapeuta, gyógytornász összefoglalta, mire érdemes figyelni.

2018.05.23

Folsav, a félreismert vitamin

Folsav helyett a B9-vitamin eredeti formáját, folátot szedjünk, vashiány esetén pedig jobb, ha megerősítjük a gyomrunkat, hogy az állati fehérjékben lévő vastartalom felszívódhasson – mondta a Népszavának Bocsi Viktória életmód tanácsadó.

2018.05.22

Nem csak műtéttel távolítható el egy bütyök

A szandálból kikandikáló bütyök nem csak esztétikai problémát jelent. A manuálterapeuta elmondta, mit tehetünk, hogy elkerüljük a műtétet.

2018.05.18

Próbálja ki! - Lassított légzés a változásért

Az egészséges életmódhoz a helyes táplálkozáson és a megfelelő - mennyiségű és minőségű - mozgáson túl a légzés is hozzátartozik. Ha az első kettő sikerül is, a harmadikra már nem nagyon figyelünk.

2018.05.17

Mi a jobb: a zsír vagy az olaj?

Minden híresztelés ellenére zsiradékra szükség van, nem is létezik jó vagy rossz fajtája, viszont mivel szinte minden feldolgozott élelmiszerben van, arra érdemes odafigyelni, hogy a maradék szükségletet milyen típusúval elégítjük ki.

2018.05.11

Mi köze a fürdőruhának a "banyapúphoz"?

A hosszasan előre helyezett bölény- vagy banyapúpként is emlegetett elváltozást okoz, amely azonban visszafordítható folyamat, de a szakember szerint kis odafigyeléssel megelőzhetjük.

2018.05.10

Sport és táplálkozás - Mikor mit együnk és mit ne?

A sportolás célját – aktívabb életmód, néhány kiló leadása vagy izmosodás – a megfelelő edzéstípus – kardió, erő-állóképességi – megválasztásával, illetve lehetőleg kombinálásával érhetjük el, amit helyes táplálkozással lehet támogatni.

2018.05.09

Mit tesz a képernyő a szemünkkel?

Az állandó képernyőnézés fárasztja, de akár ronthatja is a szemet. Jó, ha tudjuk: törvényileg kötelező óránként tíz percet pihentetni.

2018.05.08

Nem divathóbort, egyre több embernek árt

Egyre több embernek válik gyanússá: árthatnak a lisztes ételek, a glutén. Erre nemcsak emésztési problémák, hanem immunrendszeri tünetek is utalhatnak

2018.05.07

Mindfulness - Hogy ne fusson át rajtunk az élet

Kapkodó világunk arra „kényszerít”, hogy több feladatot végezzünk egyszerre, ennek az a következménye, hogy egyikre sem figyelünk igazán, sehol nem vagyunk jelen.