2019. május 26.

Karakteres döntések Cannes-ban

Társadalmi problémákat felmutató, politikailag érzékeny filmeket ismert el a zsűri. Tarantino díj nélkül maradt.

2019. május 25.

Csúnya bukások és hatalmas sikerek Cannes-ban

Bukások és sikerek. Utóbbiról a pénteki nap hőse Sylvester Stallone gondoskodott Cannes-ban, aki egyik felújított filmjének premierjére érkezett.

2019. május 22.

Tarantino, az őszinte kultuszfilmes

A 72. Cannes-i Filmfesztivál legnagyobb dobása Quentin Tarantino jelenléte. Kérdés, a huszonöt évvel ezelőtt forradalminak számító alkotó, aki akkor a Ponyvaregénnyel…

2019. május 21.

A hit ereje - A Hidden Life az egyik legeurópaibb film Cannes-ban

Malick zseniálisan mutatja be, hogyan működik egy totalitárius társadalom, hogyan szolgálunk ki egy diktatúrát csupán azzal, hogy „tesszük, amit elvárnak tőlünk”.

2019. május 20.

A Cannes-ban versenyző filmek azt üzenik: nagy baj van Európában

Széthulló családok, mindennapi egzisztenciális és morális küzdelmek állnak az alkotások fókuszában.

2019. május 17.

Rocketman és Pelikán

Versenyen kívül vetítették az Elton John életéről készült musicalfilmet Cannes-ban. Itt és most volt először látható Bacsó Péter filmje, A tanú is…

2019. május 15.

Haláli röhögések – Jim Jarmusch zombifilmjével nyitottak Cannes-ban

Mi, a bolygót felzabáló emberek vagyunk a zombik, jut következtetésre Jim Jarmusch a filmjében, amely megnyitotta a rendezvényt.

2018. május 22.

Cannes - Választás, nem bírálat (előzetes a fődíjas filmből)

A tökéletes film kapta az Arany pálmát, bár egy kazah mű is megérdemelte volna, a nagydíj pedig vitatható.

2018. május 17.

Cannes - Vakmerő leiskolázás

Lars von Trier nem volt rest, elborzasztó és lenyűgöző filmmel válaszolt hét évvel ezelőtt elhangzott saját, szerencsétlen mondatára.

2018. május 16.

Cannes - Szerelmek, szenvedélyek

Cannesben a lengyel Pavel Pawlikowski a fekete-fehérben forgatott és lírai képsorokkal záró Hidegháború művével nagy eséllyel aspirál az Aranypálmára. Az…

2018. május 11.

Cannes - Szélmalomharc

Terry Gilliam húsz évig készítette, Paulo Branco producer két év alatt majdnem tönkretette Don Quijotét.

2017. május 19.

Cannes - Nem Orbánnak üzent a magyar versenyfilm rendezője

Vegyesen fogadta a sajtó Mundruczó Kornél Jupiter holdja című versenyművét. Lám, nem minden a látvány: hiába néz ki hollywoodi műveket megszégyenítően jól, a…

2017. május 17.

Cannes - Ideológiák között

A korábbi években általában le lehetett írni, hogy a párhuzamos szekciókban, a Rendezők kéthetében, illetve a Kritikusok hetében olykor érdekesebb filmek kerültek be,…