Az év elejétől akarta bevonni a magánszervizeket a szaktárca a külföldről behozott autók honosítás előtti műszaki vizsgáztatásába. Az ügylet késik, a torlódás…
Az elmúlt tíz évben a civil fogyasztóvédelem jelentősége csökkent, aminek a csalók és az eladói oldalon levők a haszonélvezői, a vásárlók kevésbé.
Már nemcsak a kizárt fővárosi, hanem a támogatást nyert vidéki idegenvezetők is bosszankodnak egy rosszul kiírt pályázat miatt.
A kérdés ezután az, hogy valójában milyen szervezet nevezhető fogyasztóvédelmi egyesületnek.
A soproni határátkelő csökkenő forgalma is jelzi, hogy a növekvő osztrák munkanélküliség következtében egyre több magyar veszíti el ausztriai állását.
A cégek többsége a következő évi fizetések rendezésekor a minimálbérnövelés mértékét irányadónak tekinti, ám vannak más szempontok is.
Egyre többet kell várni a külföldről behozott járművek vizsgáztatására, emiatt is visszaélések tarkítják a szervízpiacot. A kormány lassan reagál.
A cégek létszámcsökkentéseit, a dolgozókra hátrányos intézkedéseit a helyi szakszervezetek tompíthatják, de van, hogy a rivalizáló érdekvédők gyengítik egymást…
Közepes szőlőtermést várnak a gazdák, de az átvételi ár aligha nő.
Mire az itthoni munkahelyvédelmi intézkedések megszülettek, az osztrák határ mellett élő magyar munkavállalók már rég munkát találtak Ausztriában.
Nem tudják eladni a tűzifát a hazai erdőgazdaságok, ezért megkezdték a dolgozók elbocsátását. Pedig lenne más megoldás is.
A kormány már április 1-jével úgy döntött: az ingázók nem hozzák-viszik a kórt, ezért szabadon mehetnek dolgozni, ha ezt munkáltatói igazolással teszik. Ha…
Amikor egy cég csak a kapacitásának kis részét használja ki, akkor nincs jó megoldás.
A válság nem kíméli az autószervizeket sem, 40 százalékuk már bezárt, dolgozóikat szélnek eresztették.
Főhet a fejük a főbérlőknek Sopronban, miután a korábban főként Ausztriában dolgozók - mert elvesztették állásukat - csomagolnak és hazautaznak, hogy falujukban,…
Sokan a panaszkodnak az Ausztriába naponta átjárók közül. A vírusjárvány miatt sorra küldik el őket, s most derül ki, rossz szerződést írtak alá, így pénz…
Perben áll az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért.
A megemelt építményadó mellett az eladatlan készletek is sújtják a történelmi borvidék szőlőtermelőit, akik jobb belátásra bírnák az érzéketlen városvezetést.
Márpedig drága a tűzifa, 2019-ben rekordszintre nőtt az ára. De más baj is van az erdészeteknél.
Legtöbbször vesztesként élik meg az állami beruházással érintett földterületük kisajátítását a lakosok. Különösen így van ez Sopron környékén.
A most épülő, Sopront elkerülő autóútnak nincs, és vélhetően még egy ideig nem lesz határig érő része, mert a beruházó nem tisztázta az osztrákokkal, hogy hol…
Nem legenda, valóság, hogy bevált márkák új szériái rövidebb ideig használhatók, mint elődjeik. Ezzel nemcsak bosszúságot okoznak a gyártók, de a pénzkidobás…
Türelmetlenül várják a kelet-közép európai országok kormányai a kettős minőséget szabályozó uniós rendelet megszületését. Eddig kevés fogást találtak a multik…
A béren kívüli juttatások kormányzati visszavágása körüli zavar elérte a faiparban dolgozókat is. A döntésben bizonytalan gazdaságok felfelé mutogatnak, az…
Egy nyolcvan férőhelyes bölcsőde építése hiúsult meg azért, mert a tényleges kivitelezési költség végül közel a duplája lett volna annak, mint amennyire…
Panaszkodnak a termelők, mert kevés gesztenye termett. Telepítéshez nem kapnak állami segítséget, a feldolgozók is inkább külföldről vásárolnak.
Szeptembertől új, a gazdálkodóknak kedvezőbb erdőtörvény lép hatályba. A zöldek szerint sérül a természetvédelem, az erdészek szerint nem.
A mezőgazdaságnak juttatott uniós támogatások töredékéből fejlesztenek a gazdák, a többi elmegy földbérletre, a beszállítókra és megélhetésre. A vidék lassan…