Az államtitkár épp sajtótájékoztatót tartott Kistarcsán, hogy új mentőkocsikról és mentőállomásokról számoljon be. Az eseménynek nem volt aktuálitása, hiszen nem most adták át a kocsikat, sőt, az idevágó szerződéseket sem most írták alá, ez mindössze egy kampányesemény volt, ahol elmondhatta: hamarosan 178 új autót kap az OMSZ, így Szócska szerint az ország területének 90 százakán negyed órán belül megérkezik majd a mentő.
Csakhogy az új kocsikat decemberben kezdik majd el gyártani, ráadásul az államtitkár és az OMSZ vezetése hallgat arról, hogy eközben 120 mentőkocsi januárban leáll, ezeket ki kell vonni a betegszállításból, hiszen betöltik a 13. évet. Már ma is komoly gondok vannak az OMSZ-nél, hiszen nincs elég szakember, a túlóraszabályok miatt pedig azok sem vállalhatnak túlmunkát, akik nem hagyták ott a céget. Így a kocsik állnak, vagy orvos nélkül, kizárólag mentőápolókkal indulnak a betegekért, akikhez - állapottól függően - utólag hívják ki az orvosokkal "felszerelt" rohamkocsikat.
Mindez Budapesten is problémát jelent, nemhogy vidéken, ahol esetenként 50-60 kilóméterről kell "utánhívni", így általában fél óránál többet kell várni az orvosra. De a - mentősök szerint "luxushelyzetben" lévő - fővárosban sem sokkal jobb a helyzet: a 13 mentőállomásból mindössze 5-ről indulnak orvosokkal ellátott rohamkocsik, napi 6-7 autó pedig azért áll a garázsban, mert nincs megfelelő személyzet. Épp ezért a budapesti mentőirányítók naponta küzdenek meg azzal a problémával, hogy nemcsak nem ér ki a mentő negyedórán belül, de a hívások 30 százalékában 15 perc alatt el sem tudják indítani a kocsit.
Egy lapunknak név nélkül nyilatkozó mentős szerint sok esetben nemcsak az a probléma, hogy még az esti műszakban is a kora délután felvett hívásokat igyekeznek teljesíteni, de az OMSZ anyagi problémái miatt az eset- és rohamkocsik felszereltsége hiányos, nem állnak rendelkezésre az életmentéshez szükséges gyógyszerek és eszközök. Példaként említette, a légút-biztosításhoz szükséges, egyszer használatos eszközöket kénytelenek többször is alkalmazni, mert olyan kevés van belőlük.
Az OMSZ vezetősége azonban hallgat a problémákról. Sőt, nem voltak hajlandóak nyilatkozni a Hír 24 által feltárt november 13-i békásmegyeri esetről sem. A 38 éves nő halálának ügyében kiderült: a segítségkérő hívás után öt perc telt el, míg a mentőszolgálat értesítette az ügyeletet. Ezalatt mindössze egy "Kocsihiány" feliratú pecsétet helyeztek el az asszony esetlapján, a mentésirányító pedig azt mondta a nő apjának, hogy ne náluk, hanem Szócska államtitkárnál reklamáljon, mert kevés a mentőautó.
Minderre az OMSZ egy közleménnyel reagált: "az elektronikus adatok, dokumentumok, hangfelvételek és meghallgatások során nyert információk alapján megállapítható, hogy a halálos kimenetellel összefüggésbe hozható mulasztás nem történt, ugyanakkor négy mentődolgozó a beteg életben maradási esélyeit nem befolyásoló kommunikációs hibát vétett. A segélyhívást fogadó mentésirányító már kilépett az OMSZ kötelékéből, a másik három mentődolgozó írásbeli figyelmeztetésben részesül." A Hír24 hiába kezdeményezte, Burány Béla, az OMSZ megbízott főigazgatója nem nyilatkozott.