Balázs Péter nem vesz részt a Vígszínház igazgatói pályázatának második fordulójában, tudatta közleményben a szolnoki Szigligeti Színház direktora. Mint írja, "hiszem, hogy az én polgári színházi törekvéseimnek helye van a főváros színházi életében, de azt nem szeretném, hogy elképzeléseim politikai csatározásokra adjanak okot, a Vígszínház régi rangja és méltósága, a közönséggel évtizedek alatt kialakított kapcsolata ne szenvedjen kárt. E gondolat jegyében határoztam így" . Egyben köszöni azok támogatását, akik kiálltak személye és elképzelései mellett, de - hangsúlyozza - egy társulat felépítése, műsorának megújítása ilyen, az új pályázati kiírásban meghatározott rövid távon megvalósíthatatlan. Eszenyi Enikő, a Vígszínház jelenlegi igazgatója azonban már bejelentette, ismét beadta pályázatát. A kiírás szerint az ügyvezető igazgatói munkakört 2014. február 1-jétől 2015. június 30-ig töltheti be a nyertes. A színházat jelenleg vezető Eszenyi Enikő megbízatása 2014. január 31-én jár le. A vezetői posztra július végén írták ki az első pályázatot, amelyet szeptember végén eredménytelennek nyilvánított a Fővárosi Közgyűlés. A testület tavaly november 14-én döntött az új pályázat kiírásáról.
Megkérdeztük Balázs Pétert, miért éppen most jutott erre az elhatározásra. A következőt válaszolta, "sok dolgom volt. Amikor eljött az idő, megmondtam, hogy átgondolom a dolgot, és ilyen körülmények között nem kívánok pályázni. Ne keressenek más okot. Tudják önök nagyon jól, hogy ilyen rövid idő alatt, amikor a jelenlegi igazgatónő majdnem egy évre előre megcsinálta a műsortervet, és különböző szerződéseket kötött, nem érdemes odamenni. Ezt nem gondolhatja komolyan senki. Egyébként nem szeretnék tovább foglalkozni ezzel, részemről az ügyet lezártnak tekintem."
Balázs Péterről korábban az is elterjedt, hogy esetleg a Budapesti Operettszínház direktori posztját pályázza meg. Az Operettszínház vezetői mandátumáról a döntést novembert 14-én szintén elhalasztották, annak ellenére, hogy a jelenlegi direktorra a szakmai bizottság abszolút többséggel voksolt, tehát az az indok, mint a Víg esetében, hogy azonos a szavazati arány, nem állt fönn. És arról sem volt szó, mint Balázs esetében, hogy az üzleti tervhez bárki is a leadási határidő után nyújtott be kiegészítést. Így sokan nem értették, miért is kell az Operett pályázatát is eredménytelennek nyilvánítani. Erre az volt az indok, hogy azért, mert az év elejétől a színház átkerül a minisztériumhoz, és akkor már döntsenek ott a sorsáról. Bár már eleve emiatt volt két tag a szakmai bizottságban a minisztériumból, így nem érthető, miért nem lehetett ezt előre végig gondolni, miért kellett megint fölöslegesen eljátszani egy pályázati bohózatot.
Mindkét teátrumban január végén lejár az igazgató mandátuma, képzelhetni milyen szakmai szempontból védhetetlen, kapkodó átadás-átvételre kerülhetne sor, ha netán mégis más direktort neveznének ki mint az eddigi. Bár Tarlós István főpolgármester éppen lapunknak nyilatkozta először, ugyan, mint magánvéleményét, hogy nem tartaná kizártnak, hogy meghosszabbítsák Eszenyi mandátumát és nem tartaná szerencsésnek, hogy ez kampánytémává válna. Ha viszont mindkét direktor mandátumát meghosszabbítják, és ebben a szituációban már bármi más a legnagyobb eszetlenség lenne, akkor teljesen értelmetlenül tartottak bizonytalanságban társulatokat, közvéleményt egyaránt. Az Operettszínházra egyébként még ki sem írták a pályázatot. Kerényi Miklós Gábor igazgatót kérdeztük arról, nem tart-e attól, hogy esetleg Balázs Péter most mégis az ő általa irányított teátrumot pályázza meg, hiszen jelezte, reméli, hogy törekvéseinek helye van a főváros színházi életében. Kerényi erre azt válaszolta, hogy ő már tett egy ajánlatot Balázs Péternek, szívesen látná egy produkcióban, színészként feltétlenül van helye a Budapesti Operettszínházban. Korábban pedig személyes találkozásukkor egyértelműen azt mondta, nem óhajt az Operettszínház élére pályázni. Kerényi nem gondolja, hogy Balázs pályázna hozzájuk, ez egy igen nagy intézmény, aminek vezetése jelen pillanatban nagyon jól működik. Magas a belföldi és külföldi előadások száma, jó a gazdálkodás. Január 1-től átkerült a színház a minisztériumhoz, és az államnak idő kell ahhoz, mire kiírja a pályázatot. Kerényinek ugyanúgy lejár a mandátuma, mint Eszenyinek a hónap végén, de azt mondja, nyilvánvalóan meg fogják találni a módot a hosszabbításra. Az az érzése, hogy a munkájukkal nagyon elégedett mindenki.