oktatás;képzés;

- Példamutató út a jövőtudatos fiatalok képzéséhez

A fiatalok pénzügyi tudatosságra nevelése ma talán az egyik legfontosabb és legnehezebb feladat. Emellett persze döntő jelentősége van annak is, hogy a mai generációt nevelő pedagógusok is tisztában legyenek a pénzügyi edukáció alapfogalmaival, az ezt hatékonyan közvetítő legújabb pedagógiai módszerekkel. Az OTP Fáy András Alapítvány által működtetett budapesti O.K. Központban nemcsak a diákok, de a pedagógusok is részesei lehetnek az új szemléletű tudásnak és oktatásnak. 

A továbbképzések fontosságáról, az Európában egyedülálló oktatási központban végzett munka tapasztalatairól Giczi Imrénével, a Budai Középiskola igazgató-helyettesével beszélgettünk.

-Hogyan működik együtt az O.K. Központ és az Alapítvány a továbbképzések során?

-A pedagógus-továbbképzés az OTP Fáy András Alapítvány és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara között létrejött megállapodás alapján folyik. Természetesen a programnak az O.K. Központ is szerves része, hiszen az itt zajló képzéssel ismerkednek meg a pedagógusok a továbbképzés során. A hallgatók az intézményben is látogatást tesznek, ahol az elméleten túl ennek a programnak a módszertanát is megismerik.

-Miben különbözik a pénzügyi edukáció O.K. Központban megismert módszertana az oktatás hagyományos formáitól?

-Nemcsak az anyag más, de a módszerek is. A szórakoztatva tanítás módszertanában játék, prezentáció és szituációs helyzetek vannak, amelyek segítségével a gyerekek megismerkedhetnek az életben is előforduló problémákkal. Ezután megbeszéljük, hogyan lehet ezeket kezelni és megoldani, majd játékos formában próbáljuk az így megszerzett ismereteket a tanulók felé közvetíteni. Ez egy teljesen más keret, mint amikor a hagyományos órákon, perceken keresztül, frontális módon oktatják a gyerekeket. Azt gondoljuk, nagyon fontos, hogy ezeket az új módszereket megismerjék a pedagógusok, hiszen így tudják az új ismereteket közelebb vinni a fiatalokhoz. Mindebben nagyon sokat segítenek az O.K. Központban látott tréningek, ahol fantasztikus technikai háttér áll rendelkezésre, 3D-s vetítés, interaktív táblák, játékkonzolok. Olyan környezet, melynek révén a gyerekek kilépnek az iskola világából és más módon kapják meg ezeket a számukra új, a jövőjük szempontjából rendkívül fontos ismereteket.

-A továbbképzésben részt vevő pedagógusoknak is újdonságot jelent az O.K. Központ különleges edukációs világa?

-Természetesen. Nagyon szívesen megyünk a kollégákkal ezekre a továbbképzésekre. Én már korábban is ismertem az itt folyó munkát, de a többiek, akikkel együtt járok a képzésre, most látták először az O.K. Központot. Egyöntetű vélemény volt, hogy jó lenne, ha az iskolákban is ilyen környezetet tudnánk teremteni, hiszen ez lehet igazán motiváló a fiatalok számára.

A Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontjáról

Az O.K. Központ ingyenes tréningei során olyan pénzügyi és gazdasági ismereteket ad át a fiataloknak, amelyek segítségével a jövőben tudatosabban kezelhetik saját pénzügyeiket, megvalósíthatják életcéljaikat. Az O.K. Központ az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében támogatott, TÁMOP-3.2.1.B-11/1-2012-0001 azonosító számú, „Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontja" című projektben került kialakításra. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 1 103 552 921 Ft.



Havi nettó 267 ezer forintos fizetéssel akarják kitakarni egy több mint 3 ezer milliárdos szerződés „izgalmait”.