A Skoda csoport szerint ugyanis a döntés sérti a támogatást biztosító uniós jogot és gyakorlatot. Miután szerelvényenként közel száz millió, összesen mintegy négy milliárd forinttal olcsóbban tudnák szállítani a minden technikai és egyéb paraméterében a kiírásnak megfelelő villamosokat, a döntés ellentmond a magyar és Uniós források ésszerű felhasználásának is.
A Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. szerint a BKK eljárásának elfogultságát bizonyítja, hogy a társaságot kizáró első döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette, és új eljárás lefolytatását írta elő. Ezt a BKK már a határozat közzétételének napján elutasította, új kifogásokkal állt elő, majd az új eljárást lezáró döntésével ismételten érvénytelenné nyilvánította a társaság ajánlatát. A jogorvoslati kérelmet a Közbeszerzési Döntőbizottság 2014. március 3-án elutasította, a BKK pedig még a a határozat kézhezvétele előtt aláírta a villamosok beszerzésére vonatkozó szerződést. A Skoda csoport e határozat bírósági felülvizsgálatára pert indít az illetékes magyar bíróság előtt, közlésük szerint a sérelmezett döntés megváltoztatása érdekében minden lehetséges magyarországi és Európai Uniós bírósági és egyéb fórumot igénybe vesznek.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint a fővárosi villamostenderen végig maximálisan betartották a közbeszerzési törvényt, a szállítói szerződést pedig jogszerűen kötötték meg.
A BKK ezt a Skoda bejelentésére reagálva közölte. A központ közleménye szerint ajánlatuk hat, egymástól elkülönülő, önmagában is kizárást jelentő hiba, hiányosság, meg nem felelősség miatt érvénytelen, és ebben a hat kérdésben a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a BKK-nak adott igazat. Hozzátették: álláspontjukat bármilyen bíróság vagy hatóság előtt készek ismertetni, ahova a Skoda ebben az ügyben jogszerűen fordul.