Az amerikai szerkezet egyébként a tenger alatt is képes fogni a fekete doboz jelét, mintegy 4500 méter mélységet bír ki. Hasonló géppel kutattak az Air France 2011-ben lezuhant fekete doboza után. Szakértők azonban rámutatnak arra, hogy az a 122 roncs, amiről Malajzia beszélt szerdán, annyira szét lehet szóródva a tengerben, hogy szinte képtelenség ekkora területet belátható időn belül átvizsgálni.
Bár továbbra is mindenki azt hangoztatja, hogy amíg csak lehet, folytatják a keresést, valójában szinte reménytelennek tűnik a fekete doboz megtalálása. A keresés eleve megnehezíti a nehéz terep, csütörtökön a rossz időjárási viszonyok miatt ismételten fel kellett függeszteni a kutatást.
A másik ok technikai jellegű. Ha az amerikai szerkezetet április elején sikerül működésbe hozni, csak néhány nap marad a keresésre, hiszen a fekete doboz akkumulátora egy hónapot bír ki, március 7-től jóval kisebb működésre lesz képes. Ezt követően 5-10 napon belül pedig teljesen lemerülhet.
A másik gond az, hogy a fekete doboz csak a repülés utolsó két órájának adatait őrzi meg. Tehát ha csodával határos módon megtalálják is, arra aligha kapnak választ a kutatók, miért tért le a gép a menetiránytól, miért kanyarodott el Nyugat felé. Ezek az adatok ugyanis „felülíródtak”, hiszen a gép e manőver után még körülbelül hét órát repült. Így egyre biztosabb, örök rejtély marad, mi is történt az MH370-es gép fedélzetén.
Kínában továbbra is óriási a felháborodás a maláj hatóságok nem éppen határozott fellépése miatt. Több kínai híresség bejelentette, bojkottálják a malajziai árukat.