Zugló;játszótér;

- Megajátszótér épül Zuglóban

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy park, kis játszótérrel, fákkal. A nyugalom szigete Zuglóban, a Mogyoródi-Jerney úti lakótelepen. Született 1990-ben, meghalt 2014 március végén. A parkot U alakú négyemeletes lakóházak ölelik. Nyolcvan lakásban többnyire idős emberek, s néhány kisgyermek él itt.

A zuglói Adria lakótelep és a Mogyoródi út sarkán lévő, épületekkel körülölelt téren negyedszázada a lakók saját pénzükön kezdtek parkosítani. Az azóta megnőtt fák jelentős részét most kivágják, mert a 70-szer 50 méteres területet lebetonozzák, gumilapokkal borítják. Az épülő "minividámparkban" csaknem hat méter magas, kéttornyú, csúszdás játékvár, több rugós játék, mérleghinta, csúszda, játszóhajó, kétüléses lengőhinta és egy nyolcszor hét méteres homokozó létesül.  A tér ledózerolását március 13-án kezdték el, és május végére el is készül a szuper játszótér.

Az ötlet először 2008-ban vetődött fel, amikor Zugló polgármestere, Weinek Leonárd (SZDSZ-MSZP) volt. Akkor parázs viták után végül ellenzéki, fideszes segítséggel megvétózták a játszótér megépítését, az idős lakók kérésére megmaradt a park. 2010-ben fordult a kocka: az új polgármester, Papcsák Ferenc (Fidesz) idején ismét elővették a játszótér ötletét, ami azután ismét három évet szunnyadt. Mígnem 2013 tavaszán a lakók véletlenül értesültek arról, hogy megint veszélybe került a csendes parkjuk.

2013 májusában az érintett lakók kérelmet juttattak el az önkormányzathoz, hogy ne építsék meg az óriás játszóteret. "Azt kértük, ne épüljön az ablakaink alatt nagy játszótér. Zöld parkot szeretnénk, fákkal, nyugalommal és annyi játékkal a közepén, mint jelenleg van. Ha a most meglévő játékok már műszaki szempontból elavultak , kérjük, cseréljék le, újítsák fel őket, nehogy balesetet okozzanak. Kérjük, hogy, az új játékok ne legyenek nagyobbak és zajosabbak a jelenlegieknél" - mondta lapunknak a környéken lakó Földesi Edit.

Hozzátette: csak akkora legyen a játszótér, mint amekkora most, mert így nem zavarja az itt lakók mindennapjait. Szeretnék, ha a fák, bokrok és a füves terület megmaradna. "Mivel a hálószobáink a térre nyílnak, ha nagyobb lesz a játszótér, nem tudunk majd pihenni, felkészülni a másnapi munkára, iskolára, alkalomadtán a gyógyulásra, regenerálódásra. A hangos beszédtől, kiabálástól, a zajtól és a portól félünk" - panaszkodott Újváriné Barabás Ágnes, aki szintén tiltakozik a játszótér megépítése ellen.

2013. június 24-én lakossági fórumot szerveztek a játszótér fejlesztésének ügyében, amelyen részt vett Rozgonyi Zoltán (Fidesz-KDNP) alpolgármester és ifj. Harrach Péter (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő. Ők támogatták a játszótér tervét.
Harrach szerint a lakótelepen körülbelül ezer, köztük több kisgyermekes család él. A környékbeli egyetlen játszótér rendkívül túlzsúfolt, és a játszóeszközök is alaposan elavultak az évek során, amit a családok kifogásoltak.

Rozgonyi Zoltán hangsúlyozta: az önkormányzatnak a többség álláspontját kell képviselnie. Szerinte szép és kulturált játszóteret terveztek, amelyet kerítéssel kívánnak megóvni a rongálóktól. A fejlesztés mellett szólt, hogy a terület kiváló bújóhely a közeli kollégium italozásra és dohányzásra vágyó fiataljai számára, ami ugyancsak sok kellemetlenséget okoz, különösen sötétedés után - tette hozzá, azonban ezt Földesi Edit lakó, határozottan cáfolta.

A lakosság aláírásgyűjtésbe kezdett: a támogatók 223, az ellenzők 71 kézjegyet szereztek. Földesi Edit ehhez hozzűfűzte: a támogatók egyike sem a parkot ölelő házakban, hanem távolabb lakik, az ő nyugalmukat nem fogja háborgatni a minividámpark. Bár Rozgonyi Zoltán megígérte, hogy megpróbálnak mindenki számára megfelelő megoldást találni, végül is semmibe vették a tiltakozók kérését: a régi játszótér bontása egy hete megkezdődött. "Az otthonainkat nem tudjuk csendesebb helyre vinni, nem tudunk és nem is akarunk elköltözni, nem is szólva arról, hogy a lakásaink piaci értékét csökkenti az épülő lármás játszótér" - kesergett egy lakó. A park élt 24 évet.

Harangszóra, ma adja át a 4-es metrót a beruházás egykori két nagy ellenzője, Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester. A végül "csonka" vonal első, 7,4 kilométeres szakasza több mint 10 évvel később, és 322 milliárd forinttal drágábban készült el az eredetileg tervezettnél.