Vasárnap éjjel járt utoljára a 17-es villamos a Margit híd és a Bécsi út között, tegnaptól pótlóbusz helyettesíti, mivel megkezdték a korábban sok vitát kiváltó, „budai fonódó villamoshálózat” tervének megvalósítását. A 17-esek helyét a19-es, 41-es és 61-es villamosok veszik majd át az újjáépített, ma még alaposan leromlott állapotban lévő pályán.
Mindezzel közvetlen kapcsolatot hoznak létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. Óbudáról átszállás nélkül lehet majd elérni a Batthyány teret, a Széll Kálmán teret, a BAH-csomópontot, a Móricz Zsigmond körteret, Albertfalvát és Kelenföldet.
A "fonódó hálózatban" az egykori Margit hídi hurok, illetve annak a helye már nem lesz végállomás, onnan új pályán mennek tovább a szerelvények a Batthyány térig. A sínt a Margit híd alatt vezetik majd át, építenek egy megállót a Bem téren és a Vidra utcában, s a vonalnak lesz egy leágazása a Széll Kálmán tér felé is.
Az összes megálló akadálymentes lesz, errefelé is járnak majd az új, alacsonypadlós villamosok, amelyeket a spanyol CAF gyárt Budapestnek. A Széll Kálmán téren is átépítik a vágányhálózatot, valamint a Széna téren kicserélik a villamosok fordításához szükséges kitérőt.
Az Óbuda felől érkező vonalat két ponton is összekötik majd a Széll Kálmán tér felé a 4-es, 6-os villamosok sínjeivel, méghozzá a Frankel Leó utcán és a Török utcán keresztül. Új vágánykapcsolatot építenek a Szent Lukács Gyógyfürdőnél és a Nagyszombat utcánál.
Rendbe hozzák a mostani 17-es vonalán az utat, a járdákat, a zöldfelületeket, a Frankel Leó utca és a Török utca csomópontját, illetve az ott található kis teret. Ugyancsak teljesen átépítik a Zsigmond teret.
A BKK várhatóan nyáron kezdi meg a sínek átépítését, ami 2015 nyaráig tart. Addig a 17-es vonalán a Fővárosi Vízművek és a Fővárosi Csatornázási Művek fejújítja a közműveket, az első ütemben a Zsigmond tér és az Üstökös utca között, a Frankel Leó utcában. Átépítik a megállóhelyeket, és az áramellátást, a felső-vezetékekkel együtt a Vörösvári útig. A projektet a Közlekedési Operatív Programban, 83,4 százalékos uniós támogatással valósítják meg.