Hozzátette: minden postahivatalba azonban nem jutott belőlük, csak azokba, amelyeket forgalmasnak ítéltek. Ha van online pénztárgép, nyugtát adnak, ha nincs, akkor viszont a nyugtaadásra kötelezett termékekről számlát állítanak ki - adta hírül a sonline.hu.
A Magyar Posta 2013. december 5-én kötött szerződést a Magyar Telekommal 2.010 darab, SAM4S gyártmányú és NR-300 típusú online pénztárgép szállítására és üzembe helyezésére.
Emellett nagy teljesítményű antennákat és pénztárgépszalagokat is vásároltak. A beszerzés értéke összesen 273 millió forintot tett ki - írta a vg.hu.
Az állami vállalat korábban azt közölte: az idén a Magyar Posta Zrt. hálózatában 2010 darab pénztárgép üzembe helyezése történik meg, amely opcionálisan 500 darabbal növelhető. A postai hálózatot folyamatosan látják el az új, online kasszákkal.
A gépek cseréje a postai alapszolgáltatások elérését nem érinti. Az online pénztárgéppel történő nyugtaadásra nem kötelezett termékek esetében az ügyfeleket az eddig megszokott módon szolgálják ki.
Vannak olyan árucikkek, melyek után nem kell kiállítaniuk nyugtát, ilyenek például a bélyegek és illetékbélyegek, buszjegyek, hírlapok, telefonkártyák.
Ellenben a borítékokról, a nyomtatványokról, – mint például az erkölcsi bizonyítványok kérőlapja –, a képeslapokról, az emlékérmekről, és olyan kevésbé a posta profiljába vágó árukról, melyek szintén meg lehet venni náluk, mint például a játékok és az élelmiszerek: kávé, üdítő, tea és csokoládé, számlát kell kiállítani.
A jogszabályok szerint azonban csak azután, ha a vevő megadta nevét és a címét. A sonline. hu tapasztalatai szerint azonban egyelőre álnéven is lehet borítékot venni.