Pető Intézet;akkreditáció;állami fenntartás;

Tovább csúszik a Pető akkreditációja

Csak jövő hétfőn megy el a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetébe (MPANNI) az a látogatóbizottság, amely az intézményakkreditációs vizsgálatot végzi - értesült lapunk.

A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) elnöke még áprilisban tájékoztatta lapunkat arról, hogy folytatódik a monitor vizsgálat a Petőben, miután ismételt látogatóbizottságot rendeltek az intézetbe. Balázs Ervin akkor még azt mondta, várhatóan májusban látogatják meg az intézményt, és reményét fejezte ki, hogy még ebben a tanévben ismét napirendre kerülhet az MPANNI ügye a MAB ülésén. Ám, miután a látogatásra több mint egyhónapos csúszással kerül sor, a MAB pedig őszig már csak július 4-én ülésezik, szinte kizárt, hogy elkészüljön időben a látogatóbizottság jelentése.

Őszig tehát várhatóan tovább csúszik az intézményakkreditáció ügye, ami már csak azért is érdekes, mert - mint korábban megírtuk - az eljárás 2012 óta húzódik. Az intézmény konduktor alapképzési szakjára ugyanis a MAB 2017. december 31-ig hatályos akkreditációt adott ki, miközben az intézményakkreditáció, azaz a minőséghitelesítés 2016 végéig szól úgy, hogy a testület maga is megállapította: az MPANNI számos követelménynek nem felel meg. Éppen ezért indították el a monitor vizsgálatot.

Eközben az Orbán-kormány benyújtotta a parlamentnek a törvényjavaslatot, mellyel tisztán állami fenntartású főiskolává válhat az MPANNI, a hozzá tartozó köznevelési intézmény pedig gyakorlóiskolává alakul. A fenntartó kft megszűnésével ugyanis új intézményként jön létre a Pető András Főiskola, ugyanakkor információink szerint más szervezeti átalakulást nem tervez a kabinet. Így nem tudni, az államosítás megoldja-e az intézmény problémáit és működési zavarait, melyet a jelenlegi vezetőséget érintő visszaélési-gyanúk csak fokoztak. Az ügyben írásbeli kérdéssel fordult az emberi erőforrás miniszterhez Szabó Tímea is. Az Együtt-PM társelnöke azt tudakolja Balog Zoltántól, hogy az intézményakkreditációs eljárást is érintő problémákat és hiányosságokat mikor és milyen módon kívánja orvosolni a kabinet.