Real Madrid;piackutatás;Rúzsa Magdi;Samsung mobiltelefon;

- A minőség magyar szimbólumai

Ha egy átlagos magyarországi lakos korlátlanul költekezhetne, és kizárólag minőségi szempontokat kellene csak figyelembe vennie, leginkább Samsung mobiltelefont vásárolna, a Real Madrid meccsein figyelné Cristiano Ronaldo cseleit, a könnyűzenei kínálatból pedig elsősorban Madonna, Rúzsa Magdi és az Omega koncertjeire látogatna el legszívesebben az ICERTIAS legfrissebb QUDAL kutatása szerint.

Az első alkalommal elvégzett QUDAL - Quality meDAL - DEEPMA felmérés a könnyűzenei előadóktól kezdve a sporton át, az elektronikai eszközök és az élelmiszerek kategóriájában is azt kutatta, mely márkák jelentik a magyar fogyasztók számára legkiemelkedőbb minőséget. A felmérés összességében száznál is több kereskedelmi és egyéb kategóriát ölelt fel.

A kutatás könnyűzenei részéből egyértelműen kiderült, hogy a minőségről alkotott véleményünknek semmi köze a nemhez vagy a korhoz. A nyolc évvel ezelőtti Megasztárban aratott győzelmével ismertté vált, és azóta is töretlenül sikeres Rúzsa Magdi mellett a már évtizedek óta színpadon lévő Omega együttes lett a legnépszerűbb. Nemzetközi szintéren pedig a magyarországi kutatás alapján - talán nem túl nagy meglepetésre - Madonna lett a legjobb popzenei előadó.

A sport kategóriában is érdekes eredmények születtek. A sportágtól függetlenül legmagasabb minőséget képviselő sportklub a megkérdezettek szerint az FC Real Madrid lett.

Az egyéni kategóriákban a világcsúcstartó rövidtávfutó, a hatszoros olimpiai bajnok jamaikai Usain Bolt szerezte meg a hazai válaszolók szerint az első helyet, míg a magyar sportolók közül a szintén olimpiai bajnok mellúszó, Gyurta Dániel képviseli a legmagasabb szintet a megkérdezettek szerint. Ha már a sportolóknál tartunk, a sportszerek minőségi versenyében a kutatás szerint a Nike termékei diadalmaskodtak.

Ahogy az ICERTIAS szakértői hangsúlyozzák, a QUDAL - QUality meDAL piackutatás célja felhívni a figyelmet a minőségre és annak fontosságára. A kiemelkedő minőségről szóló kutatás módszertana jól illusztrálható a mobiltelefonok kategóriájában feltett kérdéssel. A válaszadók túlnyomó többsége a Samsungot nevezte meg a legjobb telefonnak.

Több további érdekes kereskedelmi kategóriára kérdeztek rá a kutatás során, így például kiderült, hogy a magyarok szerint a legmagasabb minőséget a laptopok piacán a Lenovo képviseli, a banki szolgáltatások közül az OTP-t jelölték meg első helyen, a hitelkártyák körében a VISA nyert, míg a legelismertebb arckrémmárkának a Niveát gondolják. Az élelmiszerek versenyében az az Uncle Bens rizs, a Mizo tej, míg az ásványvíz kategóriában a Szentkirályi végzett az élen.

Harmadik hete írjuk a riói reflexiókat. Szándékaink szerint nem a pályán történteket elevenítjük fel, hanem a hangulatból, a sztorikból, a mellékzöngékből próbálunk csokrot kötni. Írtunk már a kapusok remek szerepléséről, a torna felfedezettjeiről, Paul Pogbáról és James Rodriguezről, írtunk néhány zseniális stratégáról, mint Didier Deschamps, vagy Jorge Luis Pinto,próbáltuk megfejteni, mi lehet az oka néhány latin-amerikai csapat kitűnő szereplésének. Csak a németekről nem írtunk még soha, magunk sem tudjuk, miért. Most ezt pótoljuk.