Az Európai Bizottság döntése elsősorban a hatékony, a megújuló energiás termékek előtérbe helyezése és az energiapazarló készülékek fokozatos kivonása céljából született meg. A Hajdu Zrt saját felmérésében azt kutatta, hogyan reagál majd a piac a változásokra.
A termékfejlesztés egyik eredménye az olyan intelligens, magától tanuló rendszerek kialakítása lesz, amelyek – meleg víz tárolása esetén – saját maguk tanulják meg egy család vízvételi szokásait. A meleg víz tároló készülék ebben az esetben önszabályozó módon, a reggeli és esti fürdési órák előtt fűti fel a vizet, így a nap nagy részében, alacsony hőfokon tartva azt, minimalizálja a hőveszteséget.
Ezek a berendezések önálló termékként, vagy beépített egységként is kaphatók lesznek. A különbség - és erre a vásárlónak érdemes odafigyelnie – az, hogy az önálló készüléktől nagyobb energiahatékonyságot várhat. Lehetnek majd olyan cégek, amelyeknek a tartályai eltűnnek a boltokból, mert energia pazarlóak, és ezért az „F” kategóriába kerültek. Ha viszont a vékony, energiapazarló szigetelés mellé beépítik az önszabályzó rendszert, akkor már más, magasabb kategóriába sorolhatják a berendezést, de ettől persze még maga az alaprendszer energiapazarló marad. Ilyenkor érdemes elolvasni, hogy mi van az energia címkén, mekkora lesz a készülék éves villamos energia fogyasztása, mert a mutató ismeretében mindenki megfontoltan dönthet arról, hogy mennyiért vesz vízmelegítőt, és mennyit szán annak üzemeltetésére.
A döntés másik következménye az, hogy megváltoznak a vásárlók elvárásai. Az elmúlt évek gazdasági folyamatai megfontolttá tették a vevőket, akik leginkább az árra figyelnek, de a minőség szó is mintha mást jelentene, mint korábban. Ez a kifejezés ma egy a várható hosszú élettartammal és a megbízhatósággal. Ennek következtében, ha a fogyasztó az olcsóbb, pazarlóbb terméket részesíti előnyben, és nem figyel az energiahatékonyságra, akkor napi szinten akár 80 forinttal is többet fizethet ki, amikor már használja az új melegítőt. Ez egy év alatt közel 30 ezer forint többletet jelenthet. Viszont egy drágább, korszerűbb és környezetkímélőbb termék már egy év elteltével "nyereséget" termelhet a család számára.