Sajnos továbbra is rossz hírek érkeznek Japánból, a vasárnapi F1-es futamon súlyos fejsérülést szenvedett Jules Bianchiról. A Marussia 25 éves versenyzőjét még vasárnap megműtötték a yokkaichi Mie General Medical Centerben, mert vérrög keletkezett az agyában.
Az életmentő beavatkozás sikerült, sőt, az első információk arról szóltak (L'Equipe), hogy annak ellenére önállóan lélegzik Bianchi, hogy kómában volt. Sajnos az állapota tovább romlott, és tegnap már olyan hírek is napvilágot láttak, hogy újra kellett operálni, és immár csak gépek segítségével tud lélegezni (Radio Monte Carlo Sport).
A Sky Sports tegnap ugyan megerősítette a lélegeztető gépre való kapcsolást, ám a második beavatkozás hírét már cáfolta. "Továbbra is kritikus az állapota - még mindig az életéért küzd -, nem tud önállóan lélegezni, ugyanakkor nem került sor második műtétre. Jelenleg az intenzív osztályon ápolják. Egy biztos, a következő huszonnégy óra kulcsfontosságú lesz" - mondta Craig Slater, a csatorna tudósítója, akinek az FIA megerősítette, a pilóta állapota stabil, de kritikus.
Egy biztos, Bianchi családja már a kórházban tartózkodik, és kizárólag akkor ad ki a kórház hivatalos felvilágosítást a pilóta állapotáról, ha ők hozzájárulnak. Gerard Saillant professzor is elutazott Japánba velük, hogy személyesen konzultálhasson Jules Bianchi állapotáról. A neves szaktekintély pár hónapja még Michael Schumacher mellett dolgozott. A francia versenyző csapata, a Marussia mindezt sajtóközleményben tudatta.
"A Jules egészségi állapotára vonatkozó információk közzétételével kapcsolatban a Bianchi-család kéréseit tiszteletben tartjuk, azokat követjük. Jules állapota mellett most ők a legfontosabbak a számunkra. Ezért a türelmüket és a megértésüket kérjük a további hírek közzétételével kapcsolatban, melyeket a yokkaichi Mie General Medical Centerrel, ahol Julest kezelik, együtt fogunk kibocsátani, amikor azt megfelelőnek érzik.
A Marussia F1 Team és a Scuderia Ferrari a kórházban marad, hogy támogassák Jules-t és a Bianchi családot. Most mindenki a kórház jelentésére vár. Meg a jó hírekre…
Többen úgy vélik, már akkor be kellett volna küldeni a safety cart, amikor elkezdődött Adrian Sutil falba csapódó autójának a mentése. A sportág egykori és jelenlegi résztvevői szerint az erre vonatkozó szabályokat meg kellene változtatni.
Olivier Panis (az 1996-os Monacói Nagydíj győztese): "A traktornak nem szabadna pályára lépni, amíg nincs ott a biztonsági autó, avagy amíg nem lép életbe a piros zászlós jelzés!"
Patrick Tambay (korábbi kétszeres futamgyőztes): "Egyszerűen elfogadhatatlan, hogy egy zajló verseny alatt egy traktor legyen a pályán!"
Martin Brundle (korábbi F1-es pilóta, szakkommentátor): "Aggaszt, hogy ezek a járművek ott lehetnek a pályán, hiszen túl magasak, a versenyzők pedig eléggé alacsonyan ülnek."
Jacques Villeneuve (az F1 1997-es világbajnoka): "Nincs szükségünk a mérlegelésre, ha egy versenygépet el kell távolítanunk a pályáról, akkor egészen egyszerűen be kell küldenünk a biztonsági autót.)
Rob Smedley (a Williams teljesítményért felelős főmérnöke): "Rengeteg töréstesztet végeznek, a traktorral való ütközés szimulálása azonban nincs ezek között. Amíg megy a verseny, egy ilyen járműnek nincs keresnivalója a pályán."
Kimi Räikkönen (az F1 2007-es világbajnoka): "Esőben mindig nehéz helyzetben vagyunk, könnyen megcsúszunk, főleg használt gumin. Úgy gondolom, ehhez az egészhez sok-sok balszerencse kellett, nekünk pedig tanulni kell az esetből, és tenni azért, hogy máskor ne történhessen meg."