Szabó Anett elmondta, hogy a leszállított utasok egy régiós szerelvénnyel utazhattak tovább Bruck an der Leithába, ahol egy másik szerelvényre át kell szállniuk, hogy eljuthassanak Bécsbe.
Közölte: az elővételes jegyvásárlások adatai szerint a szerelvényre már egy hete 80-90 százalékos volt a foglalás, ezért jelezték az osztrák vasúttársaságnak, hogy több kocsival kellene indítani a szerelvényt.
A szóvivő hozzátette: az osztrák vasúttársaság vonata zárt szerelvény, ezt azt jelenti, hogy csak ők tudnak gondoskodni annak bővítéséről. Az osztrák vasúttársaság azonban azt jelezte, hogy nincs erre szabad kapacitása. A magyar társaságnak sem volt szabad szerelvénye, így nem tudtak mentesítő vonatot indítani - mondta Szabó Anett.
Kifejtette: a probléma oka az, hogy nemzetközi járaton a menetjegyen felül nem kötelező a helyjegy megvásárlása. Ha valaki nemzetközi vonalon szeretne utazni, eldöntheti, kifizet-e 3 eurót a menetjegyen felül azért, hogy biztosan legyen számozott ülőhelye vagy megkockáztatja, hogy állva utazik. Ezzel a lehetőséggel élnek is az utasok - jegyezte meg.
Szabó Anett közölte: az érintett szerelvényen már nem volt szabad ülőhely és az osztrák vasúttársaság eldönthette, hogy így továbbengedi a vonatot vagy nem. Azok voltak jogosultak továbbutazni, akiknek volt helyjegyük.
A szóvivő kiemelte, hogy a menetjegy nem vonatra szól, hanem viszonylatra, a helyjeggyel viszont konkrét vonaton lehet csak utazni - jegyezte meg.
Szabó Anett hangsúlyozta: Hegyeshalomnál a teljes felelősségi kört a magyar vasúttársaság átadja az osztráknak, így a magyar vasúttársaságnak nincs hatásköre és jogosultsága semmire a határon túl.
Az Index információi szerint a vonaton, amely 9 órakor indult el Budapestről, akkora volt a tömeg, hogy a kelenföldi állomáson alig lehetett felszállni, a folyosókon sem volt már hely. A határon az osztrák vasutasok mintegy kétszáz embert szállítottak le a szerelvényről.