Ugyancsak csődeljárás kezdődött a Marussia ellen – legalábbis a Daily Mail értesülései szerint, amit Bernie Ecclestone sem cáfolt –, ugyanis a kiscsapat 2010-es debütálása óta 140,6 millió fontos nettó adósságot halmozott már fel.
A Marussia csak 2012-ben például 32 millió fontot költött fejlesztésekre és kutatásra, amely az éves kiadásai 42 százalékát jelentette, míg a motorokért további évi 23 millió fontot fizetnek a mai napig.
Egyébként mindkét csapat talpon maradása érdekében sokat tehettek volna a sportág irányítói, ám eszük ágában nem volt betartani ezen istállóknak tett 2010-es ígéretüket, amikor 40 millió fontos költségplafonról beszéltek.
Az akkor belépett három gárda közül a Hispánia már 2012-ben bedobta a törölközőt, míg a Caterham (eredetileg Lotus) és a Marussia (Virgin) idáig húzta.
Ha tényleg csupán 18 versenyző áll majd rajthoz a vasárnapi amerikai futamon, akkor vélhetően meg kell változtatni az időmérő rendszerét.
Ugyanis az első körben csupán ketten esnének ki, és miután a teljes hajtóegységét lecserélő, s emiatt a bokszutcából rajtoló Sebastian Vettel már bejelentette, nem látja értelmét, hogy részt vegyen az austini kvalifikáción, az első edzésrésznek csupán egyetlen áldozata lenne.