Elmondása szerint visszaigazoló üzenetet is kapott a szolgáltatótól, amelyben közölték, a tranzakció elindult, ennek ellenére az egy bizonyos idő elteltével mégis leállt - erről is kapott SMS-t, ám azt csak később vette észre. A meglepett autós azzal a kérdéssel fordult a fogyasztóvédelemhez, vajon az automatikus leállás szabályos keretek között történt-e?
Az NFH szerint: igen. Tájékoztatásukban a 30/2010. (VI. 4.) számú fővárosi közgyűlési rendeletre hívják fel a figyelmet, amely tartalmazza a Budapestre vonatkozó parkolási szabályokat. A rendeletben megtalálható a várakozási övezet fogalma, melyben szerepel "a három vagy négy óra időtartamig vagy időtartam-korlátozás nélkül használható korlátozás kitöltése".
Ennek értelmében a felhasználót - a díjfizetési kötelezettség mellett - tájékoztatni kell a parkolás időbeli hatályáról és a megengedett maximális várakozási időtartamáról. Emellett - és ettől függetlenül - a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói "saját hatáskörben meghatározhatják, hogy ügyfeleik részére milyen időtartamra, milyen keretösszeg felhasználásáig engedélyezik a mobiltelefonos vásárlásokat.
Az első mobilparkolás használata előtt mindenki számára javasolt tanulmányozni a szolgáltatás igénybevételének feltételeit, költségeit - például a várakozási övezeteknél elhelyezett jelzőtábla alatti kiegészítő táblákon, vagy a Mobilparkolás.hu weboldalon, ahol a "Gyakran ismételt kérdések" fül alatt is olvasható, hogy a szolgáltató partnereket illetően igénybe vett parkolás esetén "legfeljebb négy órát lehet egy tranzakció keretében parkolni".