A város repülőterén 130 mentő állt készenlétben a holttestek fogadására, a hozzátartozókat megkérték DNS-minta szolgáltatására. Joko Widodo indonéz elnök, aki egy katonai gépen megtekintette a szerencsétlenség helyszínét, közölte, a mentőalakulatok számára prioritás az áldozatok felkutatása és kiemelése. Az áldozatok emlékére virrasztást tartottak a városban.
A gép múlt vasárnap Szurabajából indult, de soha nem érkezett meg célállomására, Szingapúrba. A pilóta 35 perc repülés után a rossz idő miatt engedélyt kért, hogy a viharos idő miatt a felhők fölé szállhasson, többé azonban már nem jelentkezett be. A gép pár perc múlva eltűnt a radarképernyőkről. Továbbra sem tudni, mi történhetett, s biztosabbat csak azt követően lehet állítani, ha megtalálták a fekete dobozukat, s elemezték az azokon lévő adatokat, a pilótafülkében készült hangfelvételt.
A baleset feltételezett térségében csütörtökön néhány órára kiderült, de továbbra is viharos a tenger, öt méter magas hullámok csapkodnak, így a készenlétben álló, ötven tagú indonéz búvárcsapat nem tudott lemerülni. Szonárokkal előző nap állítólag érzékeltek a tengerfenéken, 35-50 méter mélységben lévő nagy, sötét tárgyat, de még nem tudtak megbizonyosodni, hogy valóban a repülőgéproncsot találták-e meg. A gépen 155 utas – 137 felnőtt, 17 gyerek, egy csecsemő -, illetve hét főnyi személyzet tartózkodott, nem lehetnek túlélők. Az utasok nagy többsége indonéziai volt, jórészt kínai származásúak, de brit, francia, malájziai, dél-koreai állampolgár is utazott a gépen.
Feltételezések szerint a malajziai székhelyű, részben malajziai tulajdonban lévő AirAsia QZ8501-es járatának katasztrófája olyan hirtelen következett be, hogy az utasoknak nem volt idejük felvenni a mentőmellényt. Az indonéz mentőalakulatok egyik tagja cáfolta, hogy mégiscsak találtak egy utast, aki mentőmellényt viselt. Elmondása szerint rövid időn belül találtak egy tetemet és egy mentőmellényt, de nem tudni, hogy az életmentő felszerelés ténylegesen az utason volt-e. Egy női holttestet is találtak, utaskísérő egyenruhában. Az eddig kiemelt áldozatok ruhadarabjai nem roncsolódtak, a szakértők szerint ez azt a feltételezést támasztja alá, hogy nem történt robbanás, a gép„átesett” és egyben csapódott a tengerbe. Vagy túl lassan repülhetett, vagy túl élesen próbált emelkedni. Szakértők szerint nem kizárt, hogy a viharos időben a pilóták rosszul határozták meg a gép helyzetét, s előfordulhat, hogy a viharban a repülő valamelyik berendezése megrongálódott.