Mindezt Dobos Menyhért, a Duna TV Zrt. vezérigazgatója egy közleményben tudatta a hirado.hu-n, ugyanis az M1-en megszokott műsorokat ezentúl a Duna Tv-re helyezik át. Tavasztól itt látható majd a Fábry, a Szálka, a Ridikül, a Maradj talpon!, a Gasztroangyal, a Családbarát, az On the spot és a Bábel is. Az M1 "folyamatos műsorszolgáltatását" eközben a közmédia egyenesen a BBC és a CNN struktúrájához hasonlította: a közlés szerint, míg a "tematikában" a BBC-t, addig "napi adásszerkezetben" az amerikai CNN jelentené a mintát.
A közlés szerint ugyan a digitális átállással vált lehetővé, hogy a Duna Tv a továbbiakban "nemzeti főadóként tegyen eleget" a "társadalmi, nézői elvárásoknak", a Duna Tv előtérbe helyezése mégsem váratlan, hiszen egy fideszes törvénymódosítás nemrég a közmédiumokat működtető összes céget - az MTV-t, az MTI-t és a Magyar Rádiót - a Duna Tv-be olvasztotta, illetve tudható volt, hogy a kormánypárt a teljes médiaspektrum lefedésére törekszik. Ezért indul el márciustól az M2 esti sávjában a fiatalokat célzó Petőfi Tv, valamint júliustól az M4 Sport is. A mostani hírtelevízió pedig egyértelmű szándékot jelez arra, hogy az eddig kormánybarát, ám Simicska Ljos érdekeltségeibe tartozó Hír Tv nézői inkább a közmédiát válasszák.
A Duna Tv az M1 műsorain kívül a vallási- és egyházi tartalmak, a kisebbségi, esélyegyenlőségi műsorok elérése terén is erősít. Mindegyik adó a szolgáltatók alapcsomagjában lesz elérhető; úgy módosították a törvényt, hogy az új adókat a szolgáltatóknak az első programhelyekre kell sorolniuk, ezzel hátrább szorítva a két nagy kereskedelmi adót. Dobos közleménye még megjegyezte azt is, az évi 80 milliárd forint közpénzből üzemelő MTVA az újabb tartalmak előállításához "elegendő forrásnak tartja" a költségvetését, így "kiegészítő források bevonását nem látja indokoltnak".