Erősen helytelenítem az 1-es villamos pályájának meghosszabbítása körül kialakult polémiát. Mérnökként kollégáimtól úgy hallottam, ha egy utat, vasutat, villamos pályát akar valaki létesíteni, akkor legelőször be kell gyűjteni az adatokat a nyomvonal műtárgyainak teherbírásáról, az ott közlekedtetni kívánt járművek műszaki adatairól, s annak tudatában lehet a tervezést elvégezni. Emlékezetem szerint a Rákóczi híd a Szabadság és a Petőfi híd tehermentesítése érdekében is létesült, tehát elég jelentős lehet a teherbírása. Már a kezdet-kezdetén cél volt a villamos közlekedés megvalósítása is.
Tekintettel arra, hogy az 1-es villamos az Árpád hídon is átvezet Óbudára, nem hinném, hogy az új hidat „gyengébbre” tervezték volna a megnövekedett forgalom és teherforgalom figyelembe vételével, mint a korábbiakat. Ha villamos vonal tervezése nem úgy történt, egy mérhetetlen műszaki blama, aminek elkövetőit a Markó utcába kell „tetemre hívni”. Ha a híd is olyan „masszív”, mint a megállókba odaömlesztett beton monstrumok, akkor biztosan elbírna még egy nehéz harckocsi századot is. Nem tudom, kinek az ötlete volt, de légiesebb megoldás is születhetett volna.