Audi;

Az A3-as típusú Audi átadása a győri gyárban 2013 júniusában. FOTÓ: Népszava

- Robog az Audi

A 2014-es év a motor- és járműgyártásban egyaránt a rekordok éve volt az Audi Hungáriánál. Az Audi TT Coupé és Roadster sorozatgyártásának elindításával a vállalat történetének újabb fontos mérföldkövéhez érkezett - értékelte a tavalyi győri évet Thomas Faustmann, az Audi Hungária ügyvezető igazgatója a tegnapi, Ingolstadtban megtartott sajtótájékoztatóján.

A német cég árbevétele 5,588 milliárd euróról 7,231 milliárdra nőtt. A német cég tavaly 698 millió eurót fordított beruházásokra. Ennek eredményeként már 235 változatból áll a Győrben készült motorpaletta, ebből közel 2 millió darabot gyártottak le a Rába-parti városban. A járműgyártásban is rekordévet zárt az Audi. A győri üzemben több mint 135 ezer autó (A3 Limousine, A3 Cabriolet, Audi TT Coupé és Roadstert) gördült le a gyártósorról. További beruházás eredményeként 5000 négyzetméterrel növelte a tavalyi évben a cég a szerszámgyár logisztikai területét.

A győri gyár számokban
640 autó/nap
4000 ember dolgozik csak a járműgyártásban
8850 motor/nap
11 274 munkatárs
1 973 734 motort gyártott le a gyár a tavalyi évben
7,231 milliárd euró árbevétel
7,433 milliárd euró összberuházás

A minőségi autógyártáshoz elengedhetetlen a kiváló munkaerő, éppen ezért az Audi nagy hangsúlyt fektet az szakemberek képzésére - emlékeztetett Faustmann. A személyügyi stratégiának meghatározó eleme a duális szakképzés rendszere, ennek keretében az elmúlt években 130 végzős tanuló szerzett szakképesítést. A felsőoktatásra is nagy hangsúlyt fektet a cég. A Széchenyi István Egyetem valamint az autógyár tavaly novemberben megalapította a Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikációs Tanszéket, amely az Anyagtudományi és Technológiai, Belső égésű Motorok, Járműgyártási és Járműfejlesztési Tanszék mellett már az ötödik Audi-tanszék az egyetemen.

Thomas Faustmann a győri gyár jövőjére is kitért, mint mondta, ebben az évben újabb termékekkel bővül a paletta, amivel tovább erősíti pozícióját a konszernen belül.

Mindeközben Budapesten a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által szervezett járműipari konferencián a Magyarországon működő autógyárak - az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki - igazgatói ismertették tavalyi eredményeiket és idei terveiket. A keddi konferencián Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az iparág képviselői előtt elmondta: tavaly 6651,5 milliárd forint termelési értéket állított elő az autóipar Magyarországon, ez 23 százalékkal több, mint 2013-ban. Az ágazat exportja 21 százalékkal, a járműgyártásban dolgozók száma 15 százalékkal nőtt - ismertette. Ez a dinamikus növekedés elengedhetetlen ahhoz, hogy teljesüljön a magyar külgazdaság három fő célkitűzése, vagyis hogy az Európai Unióban Magyarországon legyen a legnagyobb az ipar aránya a hazai össztermékben (GDP), az export GDP-hez viszonyított aránya, és Közép-Európában itt legyen a legmagasabb az egy főre jutó közvetlen külföldi tőkebefektetés (FDI) - szögezte le.

Újra ismerkedhetünk az infláció fogalmával, de azért vágtató pénzromlástól még jó ideig nem kell tartani. Februárban még egy százalékos defláció volt, egyes számítások szerint 2015 végén már 2,5 százalékos inflációra lehet számítani.