A tervek szerint a megújítással oldódna a part és a mögöttes városrészek elszigeteltsége, a gyalogos közlekedés mind észak-déli irányban, mind keresztirányban akadálytalanná válna. Megújulna 2,4 kilométeren az útpálya, a járda és a kerékpárút, valamint a zöldfelület. A tervek szerint kiemelt cél a Duna-parti területek vonzerejének, közlekedési kapcsolatrendszerének és környezeti minőségének javítása, a pesti alsó rakpartok forgalomcsillapítása, a kikötők rendezése.
- A főváros döntése jelzésértékű, az előterjesztés is arról szólt, hogy végre történjen valami az ügyben - mondta Tömör Miklós, a Város és a folyó csoport aktivistája a Klub Rádió Reggeli gyors című műsorában, emlékeztetve arra, hogy a rakpart megújítása már évek óta húzódó ügy, amelyet korábban a Budapesti Közlekedési Központra (BKK) bízott a városvezetés. A projekttel kapcsolatban azonban - Tarlósék szerint - szinte semmi nem történt az évek folyamán, ezért a közgyűlés hétfőn arról is döntött, a projekt visszakerül a fővároshoz.
Pedig 2013-ban három különböző tanulmánytervet is készített a BKK: egy a rakpart teljes lezárását, a második egyirányúsítást, a harmadik sávszűkítést javasolt. A közgyűlés akkor a harmadik verzió mellett döntött, s az új terveknek is ez lesz az alapja. A tervpályázat lebonyolítására és az építési engedélyezési tervek elkészíttetésére szánt összeg ugyanakkor csökkent, nem is keveset: 500 millió forintról 106,8 millióra. A terveket már uniós forrásból valósítanák meg.