A tervek szerint itt tartották volna meg 2009-ben a magyarországi gyorsasági motoros nagydíjat, de szervezők lefújták a versenyt, mivel a befektető Sedesa cég nem tudott megegyezni a Magyar Fejlesztési Bankkal (MFB) a beruházáshoz szükséges hitelről: előbb 45, majd 30 millió eurót kértek. Viszont a kormány tíz évre szóló versenyrendezési megállapodást-tervezetet írt alá a versenyszervezőkkel, és 25 évig 15,4 milliárd forint erejéig kezességet vállalt a Sedesa hitelkérelméhez.
Eközben Sávolyon kiépül a szennyvízcsatorna-hálózat, ami a Balaton-törvény alapértelmében feltétele volt a Balatonring megépítésének és úgy tűnt, minden rendben az építkezés lebonyolításához. 2010 elején azonban egy pénzügyminisztériumi tanulmány gazdaságtalannak, kockázatosnak és jogtalannak tartotta a pályaépítés állami támogatását: kiderült, hogy a vállalat vezetőjének előélete nem makulátlan, és a Sedesa Spanyolországban politikai korrupciós ügybe keveredett.
Az MFB megtagadta a hitelt, a spanyolok pedig leállították az építkezést. Két év alatt a tervek kis része valósult meg, és különféle perek, végrehajtási eljárások kezdődtek el. Három éve árverésre bocsátották a végrehajtással és jelzáloggal terhelt területet, de másfél milliárdért senki nem vette meg, ezért a feléért is túladtak volna rajta. Sávoly polgármestere, Bobek József elmondta, hogy a MotoGP pálya megépítése még mindig a kiemelt állami beruházások között van, de mindent újra kellene kezdeni az építkezéshez: a természet fokozatosan visszaszerezte az előkészített pályát.