veszteség;RTL;reklámadó;

2015-06-09 07:11:00

Sokat bukott az RTL

Tavaly 1,8 milliárd forint veszteséget termelt az RTL Klubot üzemeltető társaság, ebből mintegy másfél milliárd tudható be a reklámadónak, melynek legmagasabb, 40 százalékos kulcsa egyedül a csatornát érintette - derítette ki az mfor.hu. A portál szerint a reklámadó nélküli, 300 milliós veszteség is kirívó, hiszen a csatorna 2001 óta nem könyvelt el ekkora mínuszt. A konkurens TV2 sem teljesített fényesen, tavalyi mérlegükben 524 millió forintos veszteség szerepel, ám a kiegészítő mellékletben nem szerepel, hogy a csatorna mekkora összeget fizetett be reklámadóként.

Megírtuk: az országgyűlés május 27-én fogadta el az Európai Bizottság által többször kifogásolt reklámadó módosítását, melynek értelmében 100 milliós bevétel alatt nem kell reklámadót fizetni, azoknál a cégeknél pedig, melyek átlépik ezt a határt, 5,3 százalékos kulccsal kell számolniuk. Az új szabályozás július 5-én lép életbe, noha idő közben a Bizottság is vizsgálatot folytat a magyar médiahelyzet és a reklámadó miatt. A kormány a súlyosan diszkriminált RTL Klub német anyacégével zárt ajtók mögött kötött különmegállapodás nyomán kezdeményezte az adókulcs csökkentését, így a közteher kiterjesztését. Feltételezhetően kormányzati nyomásra menesztették Dick Gerkenst, az RTL Klub vezérigazgatóját márciusban, miután Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter többször tárgyalt Andreas Rudassal, az RTL Csoport regionális alelnökével (akit Gerkens menesztése után ideiglenesen a magyar csatorna élére is helyeztek - a szerk.). Információk szerint az igazgatónak azért kellett mennie, mert kormánykörök szerint túl jó kapcsolatot ápolt a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiumokkal.