A Nemzeti Pedagóguskar napokban közzétett tanulmánya azt javasolja, hogy az általános iskolákban vizsgálják meg a tananyag mennyiségének csökkentésének lehetőségét. Szeretném megkérdezni tőlük, hogy ezt valóban komolyan gondolták-e? Amikor megkérdezik az utca emberét, hogy tudja-e, mire emlékezünk október 6-án, és az illető azt feleli, hogy "Nem tudom, nem vagyok idevalósi.", akkor mit akarnak még csökkenteni? És a nulla szintről hova lehet még csökkenteni bármit is? Lehetőségek persze vannak, de nem csökkenteni kell a tananyag mennyiségét, hanem ésszerűbben elosztani. Általános iskolában például teljesen felesleges valószínűségszámítást és informatikát tanítani, főleg alsó tagozatban. Először tanuljanak meg a gyerekek írni, olvasni, számolni, aztán jussanak el oda, hogy meg is értik, amit olvasnak. A valószínűségszámítást bőven ráér azoknak megtanítani, akiknek a munkájukhoz szükségük lesz rá. Informatika helyett pedig az internet és az "okos eszközök" biztonságos használatát kéne megtanítani.
De ha már itt tartunk: a tananyag mennyisége helyett az interneten töltött idő mennyiségét kéne csökkenteni. Azt kell megértenie mindenkinek, hogy semmi fontosról nem fog lemaradni, ha öt óra helyett csak hármat tölt internetezéssel, és fél órával később értesül valamilyen eseményről, hogy az bekövetkezett. Sőt, akkor maradnak le emberek a fontos dolgokról, ha állandóan az interneten lógnak. De ha már mindenképpen internetezni akarnak, használják a tanuláshoz. Rengeteg hasznos, érdekes és pontos(!) információ is van a világhálón, ha az ember tudja, hol keresse. Ha pedig játszani akarnak, keressenek memóriafejlesztő játékokat. A közösségi oldalak helyett pedig csatlakozzanak olyan oldalakhoz, fórumokhoz, amelyeken hasonló érdeklődésű emberek közösségével találkozhatnak.