Telenor;Hipersuli Oktatási Program;Hipernet;táblagépek;

2015-07-30 07:14:00

A régi kockás füzet helyett új tablet

Aktívabbak az órán a táblagépet használó diákok, többüknek még a jegyei is javultak, amióta a kockás füzet helyett okoseszközt használnak. A projektnek köszönhetően 350 diák tanulhat a hagyományos tanórák keretein belül is a Telenor által biztosított tableteken a Hipernet segítségével.

Az idén tavaszán indult Hipersuli a Telenor vállalati felelősségvállalás stratégiai programja. A projekt célja többek között az innovatív, eredményesebb módszerek feltárása a gyerekek oktatása és készségfejlesztése terén szolgáltatásunk segítségével, illetve a digitális szakadék csökkentése. A projektnek köszönhetően 350 diák tanulhat a hagyományos tanórák keretein belül is a Telenor által biztosított tableteken a Hipernet segítségével – elősegítve és lehetőséget kapva azon készségek elsajátítására, amelyek a 21. századi követelményeknek való megfeleléshez, a modern világban való helytálláshoz, érvényesüléshez egyre fontosabbá vállnak.

A kísérleti program részeként öt iskola tizenöt osztályának 350 diákja kezdhetett meg tavasszal táblagépen tanulni - a program a szünidőt követően szeptemberben folytatódik a csatlakozó budapesti, ercsi, hódmezővásárhelyi, törökbálinti és zsombói iskolákban. „A táblagépek használatával a gyerekek lelkesebben jegyzeteltek, mint korábban, és többet írtak le az órai anyagból, mint amennyit általában szoktak” – derül ki egy tanárnő beszámolójából.

A budapesti Áldás utcai Általános Iskolában már az előző tanévben is táblagépekkel tanulhattak az egyik negyedikes osztály diákjai - a velük szerzett tapasztalatokat feldolgozó hatásvizsgálat eredményeiből kiderül, hogy a diákok 38 százaléka szerint izgalmasabbak a táblagépes tanórák, 64 százalékuk pedig gyakrabban használná mobil eszközét az iskolában.

A Hipersuli bevezetése előtt a programban részt vevő diákok négyötöde elsősorban játékra és chatelésre való eszközként tekintett a táblagépekre. Legtöbbjük örült, hogy a program keretében nem csak otthon, hanem az iskolában is legálisan használhatja. A diákok csaknem háromnegyede (71 százalék) azt szeretné, ha bővülne a táblagépes tantárgyak köre.

Az Áldás utcai iskolába járó diákok szüleinek döntő többsége (75 százalék) elégedett a digitális eszközök iskolai használatának gyakorlatával, és csaknem minden második szülő úgy tapasztalta, hogy gyermeke szívesebben tanul bevezetése óta. Az Áldás utcai tanárok szerint a Telenor támogatásával zajló oktatási program legfontosabb eredménye, hogy sikeresen mutatta be a gyerekeknek, hogy milyen sok hasznos dologra lehet használni egy táblagépet a játékon kívül. A készülékek használatával sokkal jobban lehet motiválni a gyerekeket, akik a tanórákon is sokkal aktívabban működnek közre, mint korábban, több diák esetében még a tanulmányi eredmények is javultak.

Nem csak a társadalom egyes rétegei között kialakult digitális szakadékot csökkenti a mobil eszközök iskolai használatával a Hipersuli Oktatási Program, azok alkalmazása élvezetesebbé és hatékonyabbá is teszik a tanórákat. A digitális eszközök felhasználása a tanárok részéről is újfajta megközelítést igényel, ezért a programhoz csatlakozó tanároknak is átfogó képzést szervezett a Telenor.