Csak áprilisban többtucatnyi településen tartottak nyílt napokat az uniós fejlesztésekről szerte az országban. A szerződés szerint a Mahir az idén szeptember végéig dolgozhat a tárcának. A lap kiemeli, hogy a megállapodás megkötésekor már érezhetően puskaporos volt a hangulat Simicska és Orbán Viktor között, ám ennek ellenére a kifizetések nem álltak le: a Miniszterelnökség az idei első negyedévben bruttó 162 millió, a másodikban 42 millió, júliusban pedig 154 millió forintot fizetett a Mahirnek.
Megírtuk: a Közbeszerzési Döntőbizottság júliusban három évre kizárta a Közgép Zrt.-t minden közbeszerzési eljárásból, mert szerintük Simicska legnagyobb cége hamis adatot szolgáltatott egy eljárásban. A Közgép bírósághoz fordult az ügyben, ám a lehetséges jogorvoslatnak nincs halasztó hatálya, így a bírósági döntésig biztosan érvényben marad az "eltiltás". Emellett Simicska érdekeltségeitől az M4-es autópálya kivitelezését is elvette a kormány márciusban: a hivatalos indoklás szerint az Európai Bizottság kartellgyanúja miatt kellett leállítani az építkezést, ám ezt később a testület cáfolta mondván, a bizottság olyan közbeszerzéseket nem szokott kivizsgálni, amiben nincs EU-s pénz. A fentiek fényében furcsa, hogy a kormány politikai kommunikációval bízta meg Simicska cégét, a Blikk megkérdezte a vállalkozót, hogy szerinte miért pont ezt a vállalatát hagyják működni, ám választ egyelőre nem kaptak.