közbeszerzés;reklám;tender;Nemzeti Kommunikációs Hivatal;

2015-08-08 07:05:00

Az állam huszonöt milliárdot oszt ki

Két kormányközelinek számító ügynökség és egy multinacionális vállalat nyerte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) 25 milliárdos reklámtenderét - értesült piaci forrásoktól a hvg.hu. A pályázatról Nobilis Kristóf, az NKH vezetője korábban azt mondta, ez csak az első kapu: az eredményhirdetés után minden állami médiaköltést megversenyeztetnek a három győztes között. 

A befutók között van a Trinity Communications Kft. és a HG 360 Kft. is. Ezek a vállalatok rendre jól szerepelnek a kommunikációs tendereken: a Trinity például a napokban nyerte meg a Szerencsejáték Zrt. 2,8 milliárdos médiatenderét, a múlt héten pedig a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kommunikációs feladatait vette át 21,5 millió forintért. A cég Kuna Tibor tulajdonában van, akit Szijjártó Péter a 444-nek adott interjújában közeli barátjának nevezett - Kuna a Fidesz-frakció kabinettitkára is volt 2003-2008 között.

A másik kormányközeliként aposztrofált cég, a HG 360 júniusban nyerte el a kormány bevándorlásellenes kampányára kiírt 300 milliós közbeszerzést. Szintén a vállalat viszi az "a magyar reformok működnek" kampányt 600 millióért. A HG 360 tulajdonos-ügyvezetője, Csetényi Csaba a Pasa Parkban él, mint Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Csetényi ügynöksége korábban több kommunikációs állami megbízást is elnyert. A harmadik győztes a Mindshare Kft. lett, amely a New York-i központú GroupM tagja, és 2010 óta ritkán indult állami közbeszerzéseken.

A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Inter Media Group Kft. (IMG) meg sem próbálta elnyerni a megbízásokat, holott az előző ciklusban ez volt a kormány "kedvenc ügynöksége" - a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tavaly 5,7 milliárdért adott nekik megbízást. A feltételezések szerint a vállalkozó azért dönthetett így, mert az Orbán Viktorral való konfrontálódása óta cégei alig kapnak állami megbízást. A 444 úgy látja, a kormány azért vezette be az új állami hirdetési struktúrát, hogy az államigazgatásban szórványosan megmaradt Simicska-közeli tisztviselők még véletlenül se szerződjenek le egy a vállalkozóhoz tartozó céggel sem.