Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek. Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás.″
Forrás: járókelő blog
A blog idézi a BKK válaszát is, miszerint a mozgólépcsők irányváltoztatására műszaki okokból van szükség. Jelesül azért, mert ha állandóan egy irányban működnének, fennállna a veszély, hogy a kopások miatt a lépcsőt nem lehetne a fordított irányba járatni. Ez pedig havária esetén lehet nagyon kínos. Mindez csak átmeneti, a nyári szezonra vonatkozik. "A haladási irány megváltoztatását a könnyebb átállás érdekében a nyári menetrendi időszakra ütemeztük, hiszen kevesebb utassal számolva ez a változás nem okoz komolyabb fennakadást az utasforgalomban" - indokolt a közlekedési központ.
A Kőbánya-Kispestet Újpesttel összekötő metróvonalon marad a retró hangulat, csak kissé modern köntösbe öltözik. A metrókocsikban légkondicionáló helyett 6 darab tetőventilátor biztosítja majd a szellőzést – írja a vezess.hu.
A szerelvények nem lesznek átjárhatóak, a BKV szerint csak veszély esetén nyílik arra lehetőség, hogy az utasok az egyik metrókocsiból a másikba szállhassanak át. Ezzel tulajdonképpen konzerválják a jelenlegi állapotokat. Némi megnyugvásra ad okot, hogy a felújítás során a metrókocsikba automata tűzjelzőt és tűzoltó berendezéseket is beépítenek.
A BKV szerint az utasok komfortérzete javulni fog, hiszen a korszerű szigeteléseknek köszönhetően csökken a metrókocsik menetzaja, illetve a felújított utastérben kényelmesebb ülőalkalmatosságokat helyeznek el. A járművek megjelenése ugyanakkor a 20. századi orosz gyártmányok színvonalával lesz .