Nem a Demján csoport javasolta, hogy a Múzeumi negyedet a Városligetből tolják el a Nyugati pályaudvar mögötti kihasználatlan területre, az úgynevezett rozsdazónába, ahogy azt tegnap a Népszabadságban megírták. Demján Sándorhoz közel álló forrásunk szerint a terv még 2000-re nyúlik vissza. Orbán Viktor akkor személyesen járt el az ügyben, és megbízta Finta József építészt, hogy az irodája készítsen ehhez terveket. Az egykori tervekkel azonban Demján Sándor egyetért, és ez szerepel is az anyagban - tudta meg lapunk.
A terveket most a Levegő Munkacsoport kiegészítette egy tanulmánnyal, melyben arról van szó, hogy nyolc-tíz hektárnyi zöld területet fákkal kell beültetni a Podmaniczky utca melletti részen. Egyes, a Népszava forrásai által is megerősített információk szerint, ahhoz a projekthez, amit a Városligetbe terveztek, meglehetősen felülárazott kalkuláció társult. A Nyugati pályaudvar mögötti területre olcsóbban lehetne a múzeumokat telepíteni. Körülbelül fele annyi költségről beszélnek. A Podmaniczky útból az Andrássy úttal párhuzamos sugárút lenne, és összekötnék a Városligetet a Nyugati pályaudvar közötti résszel.
A Ferdinánd hidat lebontanák és egy alagúton haladhatna a forgalom. A területet befednék, és ott helye lehetne bármilyen középületnek. Erről információink szerint annak idején makett is készült. De aztán ez a terv elhalt, mert a főváros nem akarta a beruházást. A piacon azt beszélik, hogy a kivitelezést nem Demján Sándor cégei végzik majd, már csak azért sem, mert többségük nem nagyon dolgozik már itthon. Ha ez a terv valósul meg, többek szerint a Garancsi István féle Market Építő Zrt. lehet esélyes a kivitelezésre.
A Demján Csoport közleményt is kiadott, ebben üdvözlik, hogy a Múzeumi Negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, a Podmaniczky utca és a Dózsa György út által határolt terület. Ugyanakkor kijelentik, hogy állami illetve önkormányzati tulajdonú területek hasznosításába nem tudnak és nem is akarnak beleszólni. „Ez kizárólag az illetékes állami szervek kompetenciája. A cikkben említett koncepció egy 15 évvel ezelőtti terv újragondolása, amely a Városligetet terjeszti ki a vágányok lefedésével a Nyugati téri Eiffel épületig. Ez a megoldás a „rozsda övezet” zöld rehabilitációjával integrálja a területet a Belváros és a Városliget közé”, írják a közleményben.
Kerestük Baán László miniszteri biztost, hogy mit szól a tervekhez, de ő jelenleg Koreában tartózkodik. Sajtófőnöke, Lévay Zoltán a következőket mondta lapunknak. "A Liget Budapest Projekt előkészítése csaknem négy éve zajlik, és ebben az időszakban számos ötlet érkezett azzal kapcsolatban, hogy a parkba tervezett épületek hol máshol kaphatnának még helyet a fővárosban vagy akár vidéken. Volt olyan vélemény, amely a Rákosrendezőt preferálta, mások az óbudai Gázgyár helyén látták volna szívesen az új múzeumi épületeket és volt olyan, aki a Várban szerette volna felépíteni a Petőfi Csarnok helyére tervezett Új Nemzeti Galériát. A kormány - számos civil és szakmai szervezet támogatását élvezve - eddig csaknem tíz döntést hozott a városligeti fejlesztések kapcsolatban, és az idei, valamint a jövő évi költségvetésben pedig csaknem 50 milliárd forintot különített el a Városliget átfogó fejlesztésére. A Városliget komplex fejlesztése egyébként nem zárja ki a Nyugati-pályaudvar melletti terület rendbetételét" - mondta lapunknak a sajtófőnök.