TV2;Andy Vajna;reklámidő;Simicska Lajos;

Vajna előre tervez, pedig még nem biztos, hogy ő a tulajdonos FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

- Jogász a közös pont a TV2-eladásban

Ugyanaz az ügyvéd képviseli Andy Vajnát a TV2-ügyletben, aki korábban már Simicska Lajos körének is segédkezett különféle ügyekben állította forrásunk aki szerint aggályos lehet, hogy Siegler Konrád mindkét fél hivatalos képviselője volt. Eközben a kormánybiztos már a csatorna reklámidejének értékesítésén gondolkodik, ezért megállapodást kötött a számos adó hirdetéseit áruló Atmedia Kft.-vel. A hírek szerint Dirk Gerkens felvásárolná a vállalatot, amely ezt követően a közmédia reklámjait is értékesítheti. Kiderült az is, hogy Pintér Sándor úgy módosítaná a nemzetbiztonsági törvényt, hogy a "tartalomszolgáltatóknak" kötelezően alkalmazniuk kell a nemzetbiztonság embereit.

Andy Vajnát ugyanaz a Siegler Konrád képviseli a TV2-ügyletben, aki korábban Simicska Lajos üzlettársát, Nyerges Zsoltot is képviselte többek közt a Class FM üzemeltetőjének, az Advenio Zrt.-nek a létrehozásakor - tudtuk meg az ügyre rálátó forrásunktól, aki szerint aggályos, hogy az ügyvéd mindkét fél hivatalos képviselője volt. Siegler a 2009-es ORTT-s frekvenciapályázatkor jogi képviselőként ellenjegyezte a benyújtott dokumentumok valódiságát. Már a TV2 korábbi eladása is politikai botrányt kavart: Braun Róbert 2014-ben korrupciógyanút fogalmazott meg, miután Simon Zsolt és Yvonne Dederick hitelre megvásárolta a csatornát a német Pro7Sat1-től. Az ügyben a korábbi MSZP-s képviselő az amerikai hatóságokhoz fordult, mivel egy amerikai állampolgár is részt vett a tranzakcióban. Elmondása szerint hivatalból vizsgálatot is indítottak, ám erről azóta nincs hír.

Helyreigazítás

Siegler Konrád semmilyen formában nem képviselte a Magyar Broadcasting Co. Kft.-t a TV2 megvásárlásában” – közölte lapunkkal Andy Vajna megbízásából a Grayling nevű PR-ügynökség tegnapi cikkünk nyomán. A tévedésért elnézést kérünk, információink szerint ugyanakkor Siegler valóban a „közös pont” a TV2-ügyben, hiszen ő képviselte Simon Zsoltot és Yvonne Dedericket, amikor megvásárolták a csatornát a német Pro7Sat1-től. Simon és Dederick pedig Vajna „oldalán” állnak Fonyó Károllyal szemben a TV2 eladása kapcsán kialakult jogvitában.

Eközben Vajna már a TV2 hirdetéseinek értékesítésén gondolkodik, pedig hivatalosan még nem az övé a csatorna: ugyanis a kormánybiztos Magyar Broadcasting Co Kft.-je együttműködési megállapodást kötött a reklámértékesítésekre szakosodott Atmedia Kft.-vel - a 24.hu szerint ez az ügylet lezártakor lép életbe. A kontraktus értelmében előreláthatóan 2016. január 1-től a TV2-csoport csatornái és az Atmedia portfóliója együttesen kerülnek értékesítésre. Jelenleg a vállalathoz tartoznak az AMC Magyarország nagyobb csatornái, mint a Spektrum, a Sport TV csatornái, a TV Paprika, a Viasat-csoport és több rajzfilmcsatorna is. Ezekhez csatlakozhat a TV2, a Super TV2, a Fem3 és a Pro4. Ez azért érdekes, mert a 444 szerint a csatorna leendő vezérigazgatója, Dirk Gerkens csapata már megkezdte a tárgyalásokat a lengyel tulajdonú Atmedia felvásárlásáról. A portál az üzletről megkérdezte Lukács Csaba vezérigazgatót, aki sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta az értesüléseket. Mindez azért érdekes, mert ha a korábbi RTL-vezér valóban megveti a lábát a reklámpiacon, akkor az Atmedia értékesítheti a közmédia adóinak reklámidejét is - állították a 444 forrásai. A portál szerint egy ekkora portfólió megalakulása erős üzenet lenne a kormány részéről a hirdetőknek: nem csak érdemes, de egyenesen ajánlott az ő csatornáikon hirdetni. Kitértek arra is, hogy ha Gerkens vezető tisztviselő lesz, akkor az egyik jelentős műsorgyártó, a Simicska Lajoshoz köthető Show and Game valószínűleg partvonalon kívülre kerül, ahogyan a Paprika Latino nevű cég is.

Besúgókat küldenek a médiába?
"Ha a javaslatot így fogadják el, az állam olyan szinten látna bele a szerkesztőségek működésébe, mint még soha" - mondta lapunknak Polyák Gábor miután az Index kiszúrta, hogy Pintér Sándor úgy módosítaná a nemzetbiztonsági törvényt, hogy ha a nemzetbiztonsági szolgálatok úgy rendelkeznek, akkor a tartalomszolgáltatók kötelesek munkatársnak felvenni a titkosszolgálat embereit. A médiajogász szerint ezzel az orgánumok információforrásainak kiléte sem lenne biztonságban, holott ez a sajtószabadság egyik alaptétele, melyet a médiatörvény is véd. A belügyminiszter szerint a hírközlési és postai szolgáltató piac liberalizációja és a kormányzati struktúra átalakulása teszi szükségessé a változtatást. Azt viszont nem definiálta, milyen tartalomszolgáltatókról van szó. Ezt Harangozó Tamás is aggályosnak látja, mivel így a törvény rendkívül tágan értelmezhető. Az MSZP frakcióvezető-helyettese kitöröltetné ezt a passzust a tervezetből, a Belügyminisztérium pedig jelezte, a benyújtott módosító javaslatokkal jövő héten foglalkozik a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság.
Eközben Szőcs Géza, a milánói expó magyar megjelenéseinek kormánybiztosa a Mandineren fakadt ki amiatt, hogy az Index hosszú cikksorozatban foglalkozott vitatható döntéseivel a magyar pavilonos szereplés körül. Emiatt a "törvény- és rendpárti" Szőcs még a médiatörvényt is megváltoztatná: szerinte, ha egy lap leírja valakiről, hogy ellopott 100 millió forintot, azt az állítást gyorsított eljárásnak kell tisztáznia. Amennyiben nem történt lopás, az újságírónak kellene 100 milliót fizetnie. Ezzel kapcsolatban Polyák kifejtette, hogy egyes magyar politikai szereplők még mindig nem barátkoztak meg azzal, hogy közszereplők, így tűrniük kell a hasonló kritikát.



A TV2 Csoport hirdetésértékesítésére vonatkozó stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Broadcasting Co. Kft. (Andy Wajna érdekeltsége) és az Atmedia Kft., amely a TV2 Csoporttal kötött adásvételi tranzakció lezárásával lép hatályba - írja a 24.hu.