Az ügyészi fellebbezés indokolása szerint a bíróság által kiszabott börtönbüntetések - a vádlottak elkövetéskor betöltött kormányzati, illetve állami vezetői beosztása miatt - nem bírnak kellő visszatartó erővel, ezért a szabadságvesztések végrehajtásának felfüggesztése egyik vádlott esetében sem indokolt.
Csütörtökön kihirdetett másodfokú, nem jogerős ítéletével felfüggesztett börtönre ítélte Juhász Ferenc volt szocialista honvédelmi minisztert és Fapál Lászlót, a tárca egykori közigazgatási államtitkárát egy 2006-os ingatlanüggyel kapcsolatos hűtlen kezelés miatt.
Juhász Ferencet két év, négy évre felfüggesztett szabadságvesztéssel és másfél millió forint pénzbüntetéssel sújtotta a másodfokú bíróság, a bűnsegédként elkövetett hűtlen kezelés miatt elmarasztalt Fapál Lászlót pedig egy év, két év tíz hónapra felfüggesztett szabadságvesztéssel, továbbá a vádlott ingatlanának 65 százalékos tulajdoni hányadára vagyonelkobzást rendelt el.
Szóbeli indoklásában a törvényszék azt emelte ki: a korábbi, elsőfokú felmentő ítélet tévesen értelmezte a honvédelmi minisztert terhelő vagyonkezelői jog tartalmát, amikor csak a honvédelmi miniszteri rendelet formális betartását kérte számon. Továbbá téves volt az elsőfokú ítélet abban a vonatkozásban is, hogy a rendelet lehetőségeinek kihasználása nem a vádlottaknak, hanem a jogszabályalkotónak róható fel.
A másodfokú bíróság megállapította: Juhász Ferenc honvédelmi miniszterként az államháztartásai törvény szerint felelős a kezelésébe tartozó vagyon rendeltetésszerű felhasználásáért.
A Pesti Központi Kerületi Bíróság 2014 februárjában kihirdetett elsőfokú, nem jogerős ítélete bűncselekmény hiányában mentette fel mindkét vádlottat. Akkor az elsőfokú bíróság szóbeli indoklásában úgy vélekedett: Fapál László lakáshoz jutása a jogszabályoknak megfelelően történt, a miniszternek joga volt elidegenítésre kijelölni a lakást, mivel azt vagyon- és lakásgazdálkodási érdekek támasztották alá. Fapál László szolgálati jogviszonya az államtitkári poszt betöltésekor is fennállt, így semmi nem zárta ki, hogy több évtizedes szolgálati jogviszonya alapján nyugállományú katonaként a lakást megvásárolhassa.