Közbeszerzési Döntőbizottság;Római-part;mobilgát;Mélyépterv Komplex Zrt;

2015-11-24 06:14:00

Csúszik a mobilgát építése

Bár a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a római-parti gátberuházás tervezési tenderének eredményét, a fővárosi önkormányzatnak nem kell új közbeszerzési pályázatot kiírnia.  

Továbbra is folytatódhat a vita a Római-partra tervezett mobilgát ügyében, miután a Közbeszerzési Döntőbizottsága (KDB) a napokban megállapította, hogy a tervezői tender nyertes ajánlatában ellentmondó adatok szerepelnek. A KDB egy határozatban kimondta, hogy a Mélyépterv Komplex Zrt. és Viziterv Consult Kft. konzorcium nyertes pályázata nem felel meg sem a pályázati feltételeknek, sem pedig a jogszabályi előírásoknak, így pályázatát már sokkal korábban, a szakmai részszempontok szerinti értékelés előtt érvénytelennek kellett volna nyilvánítani.

A jogorvoslati eljárást egyébként az első körben vesztesnek ítélt Keviter Akva Kft. indította, kifogásolva, hogy a konzorcium pályázatában az egyik helyen 160 napos határidőt vállalt az engedélyes terv elkészítésére, az ütemtervben viszont 180 nappal számoltak. Másutt pedig 175 nap szerepelt. Az ajánlatkérő főváros a pályázó ezen hibáját viszont figyelmen kívül hagyta, a KDB ezért a jogsértést súlyosnak ítélte. Ráadásul a főváros visszaesőnek számít, így 300 ezer forint bírságot és 200 ezer forint szolgáltatási díjat kell fizetnie.

Mint ismert, a projekt számos más hiányossággal is küzdött. „Továbbra sem tudjuk, hogy a tervezett védműnek mi lesz a pontos nyomvonala, valamint hogy a beruházás milyen környezetpusztítással jár és mennyibe kerül majd. Mint ahogyan kérdéses az is, hogy a tervezett gát megépítése után a Római-part mégis hogyan fog kinézni. Továbbra is úgy tűnik, hogy a nagyértékű ingatlanok tulajdonosainak, akik a gátépítéssel jelentős vagyonnövekedést realizálnak, nem kell beszállniuk a közpénzből építendő védmű költségeibe.” - nyilatkozta lapunknak Béres András, a PM III. kerületi képviselője. A politikus szerint egyelőre csupán annyi bizonyos, hogy az eredeti tervekhez képest már 5 kilométeres gát épülne, amivel jelentősen növekedne az - egyébként is kérdéses - ár, valamint a környezetkárosítás mértéke is.

Abban azonban Béres is egyetért a város vezetésével, hogy árvízvédelemre mihamarabb szükség lenne, de szerinte ezt környezetvédelmi szempontok maximális figyelembe vételével kell megvalósítani. A védmű megépülésére azonban a KDB döntése értelmében úgy tűnik biztosan várhatnak a környék lakói, erre a politikus szerint egy új közbeszerzési tendert írnak majd ki.