Spiegel: Orbán Viktor nem Magyarország

A Spiegel Online hírportál az Európai Bizottság által Lengyelország ügyében elindított előzetes vizsgálattal kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.

A Lengyelország még nem veszett el című kommentárban a szerző, Severin Weiland kiemelte, hogy a magyarországi és a lengyelországi folyamatok révén az EU "nagy dilemma" elé került. Az a kérdés, hogy mit kell tenni, ha "egyes tagállamokban egyre inkább tekintélyelvű" folyamatok bontakoznak ki. Az Orbán Viktor vezetése alatt álló Magyarország "figyelmeztető példa", hiszen ott már olyan "népnemzeti" (völkisch) diskurzusok is lehetségesek, amilyeneket Európa a második világháború előtt, a 20. század harmincas éveiben élt meg, és amelyek " - és ez az igazi veszély - egészen az értelmiségi elitekig visszhangra találnak" - fejtette ki a liberális Spiegel Online szerzője.

Ugyanakkor - tette hozzá - tartózkodni kell a helyzet "dramatizálásától", mert "Magyarország és Lengyelország (még) távol van attól", hogy a Putyin-féle Oroszországot idéző "kvázi-artoriter rezsimmé változzék".

Az EU-nak "el kell viselnie", hogy "időnként" vannak a belpolitikában és a külpolitikában a "konfrontációra" építő tagállami kormányok. Az ilyen kormányok ezzel a hozzáállással nem lesznek tartósan sikeresek - írta Severin Weiland.

Hangsúlyozta: "Orbán Viktor nem Magyarország és Jaroslaw Kaczynski nem Lengyelország" akármennyire is szeretnék így beállítani a helyzetet a "nemzeti konzervatívok".

Szerző

PM: az állam nem vonulhat ki a tömegközlekedés finanszírozásából

A Párbeszéd Magyarországért (PM) abszurdnak tartja, hogy az állam kivonuljon a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából, de azt sem tartja jó megoldásnak, ha elválasztják egymástól a fővárosi és az agglomerációs közlekedést - erről Karácsony Gergely, a PM társelnöke beszélt csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A zuglói polgármester szerint Budapest a "fideszes belháború színterévé vált", dúl a nyilatkozatháború a kormányzat és a főpolgármester között. Abszurditásnak tartotta azt a kormányzati elképzelést, hogy az állam teljesen vonuljon ki a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából. Szerinte nincs Európában olyan nagyváros, ahol teljes mértékben a település polgárainak kellene finanszírozniuk a közlekedésüket.

Ugyanakkor azt a megoldást is szakmailag abszurdnak nevezte, hogy a budapesti és az agglomerációs közlekedést elválasszák egymástól, mondván, ez valószínűleg sokkal rosszabb szolgáltatást eredményez és sokkal több forrást igényel majd.

Karácsony Gergely bírálta: miközben a budapesti közműcégek veszteségesek, a BKV bármikor összeomolhat és a főváros költségvetése is romokban áll, addig van pénz a Dagály felújítására, a Vár kormányzati negyeddé átalakítására, városligeti múzeumi negyedre és arra, hogy elinduljon az olimpiai előkészítés. Tarthatatlan állapot, hogy Budapesten csak arra van pénz, ami fontos a miniszterelnöknek, arra viszont nincs, ami fontos a budapestieknek - tette hozzá.

A Hajrá Budapest! népszavazási kampányáról szólva azt mondta: reméli, hogy február elejétől elindulhat az aláírásgyűjtés és a fővárosiak elmondhatják, hogy akarnak-e Budapesten olimpiát és 200 milliárd forintért múzeumi negyedet a Városligetben.

Szerző

PM: az állam nem vonulhat ki a tömegközlekedés finanszírozásából

A Párbeszéd Magyarországért (PM) abszurdnak tartja, hogy az állam kivonuljon a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából, de azt sem tartja jó megoldásnak, ha elválasztják egymástól a fővárosi és az agglomerációs közlekedést - erről Karácsony Gergely, a PM társelnöke beszélt csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A zuglói polgármester szerint Budapest a "fideszes belháború színterévé vált", dúl a nyilatkozatháború a kormányzat és a főpolgármester között. Abszurditásnak tartotta azt a kormányzati elképzelést, hogy az állam teljesen vonuljon ki a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából. Szerinte nincs Európában olyan nagyváros, ahol teljes mértékben a település polgárainak kellene finanszírozniuk a közlekedésüket.

Ugyanakkor azt a megoldást is szakmailag abszurdnak nevezte, hogy a budapesti és az agglomerációs közlekedést elválasszák egymástól, mondván, ez valószínűleg sokkal rosszabb szolgáltatást eredményez és sokkal több forrást igényel majd.

Karácsony Gergely bírálta: miközben a budapesti közműcégek veszteségesek, a BKV bármikor összeomolhat és a főváros költségvetése is romokban áll, addig van pénz a Dagály felújítására, a Vár kormányzati negyeddé átalakítására, városligeti múzeumi negyedre és arra, hogy elinduljon az olimpiai előkészítés. Tarthatatlan állapot, hogy Budapesten csak arra van pénz, ami fontos a miniszterelnöknek, arra viszont nincs, ami fontos a budapestieknek - tette hozzá.

A Hajrá Budapest! népszavazási kampányáról szólva azt mondta: reméli, hogy február elejétől elindulhat az aláírásgyűjtés és a fővárosiak elmondhatják, hogy akarnak-e Budapesten olimpiát és 200 milliárd forintért múzeumi negyedet a Városligetben.

Szerző