A polgármester - ezzel szemben - azt ígéri: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, és Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Csak olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli.
Borbély Lénárd közleményében kiemeli: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Szerinte ez valósul meg, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel, ráadásul így megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege. A tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd - ígérte a kerületvezető.
Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli HÉV megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, az ellenzéki párt szerint több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a HÉV megszüntetésével Csepel elszigetelődne.