A lap kérdésére, hogy a már felhasznált összeget pontosan mire költötte a BKK, csak annyit közöltek: „az elektronikus jegyrendszerre lehívott összeget a szállító által benyújtott és igazolt számlák kifizetésére fordítottuk”. Szerintük egyébként minden az ütemezés szerint történik. Tájékoztatásuk szerint első körben több száz dolgozó kapta meg tavaly decemberben a tesztkártyát, így megkezdődött az elektronikus jegyrendszer első próbaüzeme. Ennek célja az volt, hogy a tervezett rendszer kártyakibocsátása hatékonyan és hibátlanul üzemeljen. S mivel az elektronikus jegyrendszer teljes bevezetése után mintegy másfél millió kártya kerül forgalomba, ennek kiemelt jelentősége van a folyamatban.
Igaz, a kártyák használatát a dolgozók nem gyakorolhatják, eddig ugyanis egyetlen kártyaleolvasót sem helyeztek el a fővárosban. A projektnek több hiányossága is van még, az adatkapcsolatok és tranzakciós rendszerek elkészítése jelenleg is zajlik, ezen a BKK és a Scheidt & Bachman nevű cég közösen dolgozik. A több mint tízezer érvényesítőkészülék sem működik még, felszerelésükre mintegy 2500 jármű vár. Mint ahogyan a metró mellett kapuval nem lezárható HÉV-állomásokra sem helyezték még el a 450 érvényesítőkészüléket. Erre a BKK-nak egyébként 2017. decemberéig van ideje, ígéretük szerint azonban már az idei év második felében sort kerítenek a felszerelésre. Az új jegyrendszer végleges üzembe helyezése pedig 2018-ra várható.