UNICEF;Telenor;Ébresztő-óra program;

Két év alatt több mint 10 000 fiatalt ismertettek meg az alapvető jogaikkal FORRÁS: TELENOR

- Ingyenes gyermekjogi program a Telenortól

Minden elképzelést túlszárnyalt az UNICEF és a Telenor ingyenes „Ébresztő-óra” nevű programja. A tervezett évi 2000 gyermek helyett ugyanis két év alatt több mint 10 000 fiatal figyelmét sikerült felhívni alapvető jogaikra. A két szervezet folytatja együttműködését, következő állomásként bárki számára hozzáférhető, digitális változat is készül az Ébresztő-órából.

Az UNICEF Magyar Bizottság és a Telenor Magyarország 2013-ban, az Ébresztő-óra program elindításával kezdte meg együttműködését. Az UNICEF mára több mint 100 fős képzett önkéntes csapata – köztük D. Tóth Kriszta, a UNICEF nagykövete és Szabó Kimmel Tamás, a Belvárosi Színház, Junior prima díjas színésze – interaktív iskolai foglalkozásokon mutatják be a gyermekeket illető különleges jogokat.

A gyermekjogok ismerete fontos a közösségbe beilleszkedés szempontjából is, ami a digitális bennszülött fiatalok körében a biztonságos és zaklatásmentes internetezés alapja is lehet. A két szervezet évente 2000 gyermek elérését tűzte ki célul, de az iskolák részéről jelentkező igények kielégítését követően két év alatt több mint tízezer gyermek vehetett részt Ébresztő-óra előadáson.

Idén a programot a klasszikus előadás-sorozat mellett egy bárki számára hozzáférhető digitális Ébresztő-óra tananyaggal is segítik a szervezők. Az E-studygroup online felületen fejezetekre bontva bárki megismerkedhet az UNICEF munkájával és a gyermekjogok sajátosságaival, majd izgalmas kvízekben tesztelheti frissen megszerzett tudását.

„A Hipersuli programmal rengeteg hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk, hogy a technológia, az internet hogyan segítheti az oktatást, tanulást a gyermekek körében. A program élő előadásai nagyon sikeresek, az UNICEF szakértelme mellett kézenfekvő fejlesztési irány, hogy ezt a remek programot digitális formában is bárki számára hozzáférhetővé tegyük, így az előadások után sem maradnak gyermekjogi tudásmag nélkül a gyerekek” – mondta Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

„A programunk töretlenül népszerű az iskolák körében, még mindig várólista van. A tavalyi év során négy vidéki városban - Veszprémben, Győrben, Debrecenben és Szegeden - hoztunk létre regionális központot, ezzel programunk országossá vált. A Telenor, gyermekjogokra és a digitális tudásalapú megközelítésre való nyitottsága nagyban segíti, hogy a gyerekeket az ő nyelvükön szólítsuk meg olyan kérdésekről is, mint a gyerekbántalmazás érzékeny témája, vagy a globális világ problémái” – mondta Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány ügyvezető igazgatója.

Idén rekord összegű, több mint 3 millió forint adomány gyűlt össze a McDonald's BringaMánia Tour de Balatonon a budapesti Ronald Ház felújítására. Ez a jelentős összeg annak az egyedi bringás mezben tekerő 20 követnek köszönhető, akik személyes közreműködésükkel számos vállalat és magánszemély nagylelkű adományát tudták a jó ügy mellé állítani.