Ugyanis a főváros azt szeretné, ha a jelenlegi négy helyett csak egy cég csinálhatná a jövedelmező városnéző buszoztatást Budapesten. Nem tudni, pontosan milyen érvek mentén akar a főváros vezetése kevésbé hatékony, ám drágább monopolpiacot csinálni, de június 8-án a fővárosi közgyűlés fideszes többsége zárt ajtók mögött megszavazta ezt a tervet. Kinyírják az olcsó városnéző buszozást - írta erre reagálva az Index.
Az érintett vállalkozások is tiltakoznak a terv ellen. A jelenlegi négy cégből három nyílt levélben fordult Orbán Viktorhoz. A levélben épp arra kérték a miniszterelnököt, hogy a jövőben ne egyetlen cég monopóliuma legyen a turistabuszok üzemeltetése. A piacot jelenleg lefedő négy szereplő közül három magyar tulajdonban van.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jelezte, hogy a monopólium kialakulása sértheti a versenyszabályokat. A GVH levélben fordult a Fővárosi Önkormányzathoz, és felhívta a figyelmet arra, hogy 2008-ban egyszer már eljárást indított, amiért a BKV kizárólagos szerződést kötött City Tour Hop On Hop Off-fal, de akkor ennek hatására az önkormányzat felmondta a megállapodást.
A GVH levelét nem kapta meg az önkormányzat, így azt Tarlós István főpolgármester nem is olvashatta - állt az önkormányzat közleményében. A főváros július közepén már ki is írta a húszéves időtartamra szóló koncessziós pályázatot. Ebből eleve kizárják azokat a társaságokat, amelyeknek az utolsó három évben a városnéző szolgáltatásból származó nettó árbevételük nem éri el az 1,2 milliárd forintot. Eredetileg úgy volt, hogy pályázni augusztus 22-ig lehet, de a határidőt kitolták most péntekig, a pályázatokat a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) bírálják el - jelentette a portál.
Korábban felvetődött Tombor András, Habony Árpád kettőse, hogy ők léphetnek be a piacra. Meglepő módon egy új szereplő, a piliscsabai Bakó Ádám is indulhat a pályázaton - írta a Világgazdaság. Bakó cége, a MMI Travel Szolgáltató Kft.-t tulajdonosa létrehozta a HOP ON Travel Szolgáltató Zrt. -t, amely már nevében is utal a "Hop on, Hop off" szolgáltatásra.
A szeptember másodikán lejáró pályázati határidőhöz képest még időben alakult az augusztus 24-én bejegyzett cég. Egyedül viszont nem indulhatnak, már csak az árbevétel-feltétel miatt sem, társulniuk kéne valamelyik már a piacon lévő céggel. A lapnak azt mondták a megkérdezett piaci szereplők, hogy őket még nem kereste meg a feltehetően új belépő. Ma kiderülhet, kik adtak be pályázatot a városnéző buszok tenderén.