kormány;kampány;pénzköltés;kvótareferendum;

2016-09-22 19:00:00

Gyűlöletkampány - Repkednek a milliárdok a haveroknak

Az Átlátszó is próbálkozott nemrégiben, ám nem jártak sikerrel, míg most az MSZP-s Harangozó Tamásnak összejött: kikérte a Miniszterelnöki Kabinetiroda a migrációval, illetve a kvótareferendummal összefüggő költéseit tavaly decembertől egészen idén júliusig bezárólag, és meg is kapta őket - írja a 444.hu, jelezve: úgy repkednek a milliárdok, mintha tényleg az ország megmaradásáért zajlana a küzdelem.

Azt lehetett tudni, hogy több mint 5 milliárdot forintot elköltöttek már bevándorlásellenes propagandára. Most viszont kiderült, hogy a kampányfinisre megszavaztak további 4 milliárdot, és a végösszeg meghaladhatja a 10-et is.

Tavaly novemberben kötöttek 1,2 milliárd + ÁFA értékben keretszerződést a Network 360 Reklámügynökségből és az Affiliate Network Kft.-ből álló Egyesült Reklám Konzorciummal „Migrációval összefüggő kommunikációs feladatok ellátására” a február végéig terjedő időszakra. Miután ezt sikerült kimeríteni, március 7-én 3,08 milliárd + ÁFA értékben kötöttek egy újat, ami egészen augusztusig tartott. De a pénz augusztus 10-re elfogyott, ezért a második keretösszeget - ahogy a Népszabadság megírta - a minisztérium megtoldotta még 800 millióval. A konzorciumot vezető Network 360 Reklámügynökség a pályázatért felelős miniszter, Rogán Antal szomszédságában lakó Csetényi Csaba érdekeltsége. Minden költés rajtuk keresztül bonyolódott- írja a portál. 

Csetényi cégei 15 százalékos reklámközvetítői díj ellenében dolgoztak, ez az üzlet csak a közvetítői díjak által minimum félmilliárd forint bevételt jelentett nekik. Persze nem csak a közvetítői-, de médiaoldalon is a közszolgálati és Fidesz-közeli vállalatok jártak jól.  Rádiós vonalon a közszolgálati csatornák viszik a pénz nagy részét, de ennek egyik oka lehet, hogy Andy Vajna csak június közepén indította el új kereskedelmi rádióját, a Rádió1-et. A filmbiztossal szintén hírbe hozott Sláger FM, a Liszkay Gábor által alapított, Bayer Zsolt nevével fémjelzett Karc FM, és a Katolikus Rádió sem panaszkodhat.

Az online sajtó közül a legnagyobbat hasító Origo március óta lett az állami kampány elsőszámú kedvezményezettje - azt követően, hogy a Magyar Telekom decemberben eladta a New Wave médiavállalatnak, amely az akkor még állami kézben működő MKB-tól kapott hitelt az üzlethez. De persze jól járt a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group is.