RTL;TV2;NMHH;Class FM;

2016-10-14 07:09:00

Nem lefutott a Class FM frekvenciaügye

Csak a Class FM-et működtető cég és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa közötti per lezárulta után indíthatja el a pályázati eljárást a frekvencia hasznosítására a médiatanács - közölte az NMHH, a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság szerdai végzésére hivatkozva. Az ügy első tárgyalási napját december 21-re tűzte ki a bíróság. 

Ugyanakkor határozottan rögzítette a bíróság, hogy a Class FM műsorsugárzását biztosító használati jogosultság november 19-én lejár, annak ideiglenes meghosszabbítására nem kötelezhető a médiatanács. Mint ismert, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó - a Class FM országos kereskedelmi adót működtető - Advenio Zrt. frekvenciahasználati jogosultsága hét év után, november 19-én lejár. Augusztus 1-jén meghozott határozatában a Médiatanács önálló mérlegelési jogkörével élve - a piaci és technológiai változásokat figyelembe véve - úgy döntött, hogy az értékes frekvenciát versenyben tartja és új pályázatot ír ki egy kibővült vételkörzetű, további 200 ezer új hallgatót is megszólító rádiószolgáltatás nyújtására.

A Médiatanácsnak lehetősége lett volna arra is, hogy meghosszabbítsa a Class FM frekvenciahasználati jogosultságát, ezzel azonban nem élt. Ennek oka nyilvánvaló: Simicska két éve összekülönbözött Orbán Viktorral. Az Advenio Zrt. a Médiatanács döntése ellen bírósági fellebbezést nyújtott be. Az NMHH mindent megtesz azért, hogy egy új országos kereskedelmi rádiós médiaszolgáltatást biztosítson: augusztus 10. és 24. között tette közzé az adóhálózat főbb paramétereit; a pályázat tervezete szeptember 14-től nyilvános és bárki számára olvasható volt, október 5-én a társadalmi egyeztetés folyamatában bárki elmondhatta személyesen vagy október 10-ig írásban is jelezhette szakmai véleményét – írták.

Eközben úgy tűnik, a kereskedelmi tévék dűlőre jutottak a szolgáltatókkal a terjesztési díj kapcsán. A Világgazdaság szerint havi néhány száz forinttal kérnek többet a kábelszolgáltatók amiatt, hogy díjat kell fizetniük a TV2 és az RTL Klub műsoraiért. Drágulás van például a Digi Kft.-nél, ahol a tévék által beszedett díj miatt november 1-jétől a szolgáltatás általános szerződési feltételek szerinti listaára és a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleik előfizetési díja bruttó 300 forinttal emelkedik. Az Invitel már korábban lépett: szeptember 1-jétől havi bruttó 362 forinttal emelte azon ügyfelek havidíját, akiknél a tévés csomag tartalmazza az RTL Klub és a TV2 csatornát. A UPC Magyarország ügyfelei bruttó 370 forintért érhetik el a két csatornát.

A fogyasztóknál mindeddig nem verte ki a biztosítékot az áremelkedés. Az NMHH ügyfélszolgálatához tucatnyi e-mail és ugyanennyi telefonos panasz érkezett, a díj létét és mértékét kifogásolták.

Ismert, egy idei kormányrendelet tette lehetővé egyes, korábban szabadon fogható és ingyenesen sugározható tévécsatornák számára, hogy július 1-jétől a műsorukért programdíjat szedjenek be a műsorszolgáltatóktól, és azok éltek is a lehetőséggel. Az intézkedés éves szinten több milliárd forint plusz bevételt jelent.

Veszélyben a rádió archívuma?
Felszámolhatják a Magyar Rádió archívumát a közeljövőben - értesült lapunk több közmédiás forrástól. A közmédia sajtóosztályához fordultunk, hogy megtudjuk, igaz-e a hír. Eddig nem válaszoltak. Zajlik az élet a közmédiánál, hiszen a BBC Worldwide szerint az utóbbi évek egyik legnagyobb üzletét hozták tető alá, köszönhetően az MTVA-val kötött szerződésnek. Mint közölték, a közmédia rengeteg tartalmat vásárolt tőlük. Kerestük a közmédiát, mennyibe került a bevásárlás, lapzártánkig nem válaszoltak.