Két főmentős is belebukott az M3-as autópályán Mezőkeresztes és Mezőkövesd között történt szombat esti, négy halálos áldozatot követelő tömegbalesetbe - ezt még Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő írta keddi blogbejegyzésében.
A két évtizedes mentős múlttal rendelkező szakorvos a szervezet munkatársaitól értesült, hogy hétfőn az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) megbízott főigazgatója azonnali hatállyal visszavonta a vezetői megbízatását Pápai György észak-alföldi regionális igazgatónak és felfüggesztette a további munkavégzés alól az észak-magyarországi regionális igazgatót, Breitenbach Gézát is.
A röntgen.reblog.hu oldalon úgy fogalmazott a motoros mentés hazai megteremtője és a légimentés korábbi vezetője, hogy Breitenbachra fegyelmi vizsgálat is vár a menesztése előtt, mert állítólag sem a betegellátásba, sem kárhelyparancsnoki teendőkbe nem kapcsolódott be az M3-as autópályán történt balesetnél, holott a helyszínen ő volt az első orvosi végzettségű mentős.
Pápai György azonban tagadta, hogy egyáltalán ott lett volna a régiójától 120 kilométerre történt balesetnél. "Számomra teljesen érthetetlen, hogyan merült fel a nevem. Eleve nekem nincs semmi közöm mindehhez. Természetesen ha szóltak volna, azonnal megyek, hiszen eddig is ott voltam a régiómban több balesetnél, újraélesztésnél, nekem ugyanis ez az életem, a hivatásom" - nyilatkozta a menesztett igazgató a Szabolcs Online-nak, hozzátéve, hogy szerinte kollégája, Breitenbach Géza aktívan részt vett a mentési munkálatokban. Pápai megerősítette, hogy visszavonták a megbízatását, de levélben próbálja megtudni, hogy miért.
Cáfolta azokat a pletykákat Pápai György, az Országos Mentőszolgálat Észak- alföldi Régió regionális igazgatója, melyek szerint leváltásának köze lenne az M3-as autópályán a hétvégén történt súlyos buszbalesetet követő mentéshez.
Mivel a baleset nem a hozzá tartozó területen történt, hanem az észak-magyar országin, ezért ő nem volt ott a helyszínen – nyilatkozta a mon.hu-nak.
A 24.hu írta meg először, hogy szemtanúk beszámolója szerint az Észak-magyarországi Régió Regionális igazgató is megjelent a balesetnél, amikor pedig a mentés befejezése után távozni akart, nem indult az autója, azt kollégái tolták be. Az internetes portál ezután érdeklődött, hogy megszokott eljárás-e, ami az M3-ason történt. Kérdéseikre Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője mindössze annyit felelt, hogy tart az eset vizsgálata és ennél többet a Népszava hasonló kérdéseire sem válaszolt.
Azóta kiderült, a baleset előtt egy autó megelőzte a későbbi áldozatokat és a sérülteket szállító debreceni turistabuszt, de megcsúszott a síkos úton és megpördült, a busz sofőrje pedig félrerántotta a kormányt, hogy elkerülje az ütközést. Az emeletes jármű a váratlan mozdulattól felborult, ezt követően pedig további autók és kisbuszok rohantak bele a már álló buszba és kocsikba. A bécsi adventi vásárról hazatérő kirándulók mentésére 14 mentőkocsi vonult a helyszínre, ahonnan 31 sérültet kellett elszállítani.
Tegnap a miskolci kórházban elhunyt a buszbaleset újabb súlyos sérültje, ezzel ötre emelkedett a tragédia halálos áldozatainak száma.