Forbes;Hosszú Katinka;

2017-03-01 12:56:00

Tippeljen, ki lett a legértékesebb sportoló Magyarországon!

Egy háromszoros olimpiai bajnoki címet hozó év után nem meglepő, hogy ismét a hazai úszósportot alaposan felforgató Hosszú Katinka lett a legértékesebb sportoló a FORBES magazin magyar kiadása által készített listán, amely a magazin márciusi számában jelent meg - írja a magazin közleményében.

Címvédő olimpiai bajnok vívónk, Szilágyi Áron lett a második a sorban, akit a magazin az egyik legjobban eladható férfi sportolónak tart: ehhez szerénysége, intelligenciája és megnyerő külsője is hozzájárul sportsikerei mellett – véli a FORBES. 

A Rióban Hosszú Katinkához hasonlóan 3 aranyat szerző Kozák Danuta az a sportolónk, aki a legtöbbet kereste valaha olimpiai szereplésével, legalábbis, ami az állami győzelmi prémiumot illeti. A listán harmadik helyre befutó kajakozó eddig 169 millió forintot lapátolt össze ilyen módon.

A magazin rangsorában helyet kapott a Veszprém kézilabda-fenoménje, Nagy László (4.), illetve a tavalyi olimpián a dobogó legfelső fokától távol maradni kényszerülő Gyurta Dániel (5.) és Cseh László (6.) is. A viszonylag sikeres EB-szereplés ellenére a legjobb helyezést elérő labdarúgó (Dzsudzsák Balázs) csak a nyolcadik lett.

A legmagasabban jegyzett magyar teniszező, Babos Tímea még csak 23 éves, azonban már több mint hárommillió dollárt ütögetett össze és egy 13. helyezést a FORBES listáján.

Bár Rióból „csak" egy bronzéremmel térhetett haza, a sajtburgeres Kenderesi Tamást lazasága miatt imádják a hirdetők, a lap listáján 15. lett.

A FORBES 25-ös listáján mindössze egy téli sportot űző bajnok kerülhetett fel. A 21 éves világelső kínai apától származó Liu Shaolin Sándor Magyarország első egyéni Eb-aranyérmét nyerte el gyorskorcsolyában. És egy 24. helyezést a rangsorban - írják a közleményben.

Módszertan
Hatvan sportoló tavalyi eredményeit pontozta a szerkesztőség összesen kilenc sportágban. A válogatott- és a kluberedményeket számították be (csak a dobogós helyezéseket vették), az összpontszámot sportáganként súlyozták. Utóbbi két tényezőtől függött: milyen gyakran rendeznek világversenyt válogatott szinten az adott sportágban (hiszen van, ahol évente van vébé, máshol csak négyévente); illetve igyekeztek nemzetközi adatok alapján felmérni, hogy egy-egy sportág mennyi pénzt mozgat meg, és ezt is beszámították. Az így kapott, 36 sportoló nevét tartalmazó shortlistet megosztották hét nagy hirdetővel és egy ügynökséggel, arra kérték őket, jelöljék meg, egy márkaismertséget célzó kampányban mennyi pénzt áldoznának egy-egy sportolóra (több sávot határoztunk meg, a legmagasabb kategória az évi ötmillió forint vagy a felett volt). A hirdetői véleményekből és a sporteredményekből (50–50 százalék) állt össze a végső pontszám, az értékeket 100-as skálára vetítették.