Az autóbemutatók után február utolsó napjaiban elkezdődő tesztidény második hete, így a felkészülés a március 26-án következő ausztrál futamra is a végéhez közelít. Mindezt mi sem jelzi jobban, mint az utóbbi másfél hétben a technikai meghibásodások által kevésbé sújtott istállók versenyzőinek időeredményei: a visszavonulása után reaktivált Felipe Massa kedden még csak megközelítette Williamsével a világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas eddigi abszolút legjobbját, amelyet aztán a finn Mercedes-pilóta tegnap tizedekkel meg is javított. Massa mindenesetre ennek ellenére sem szomorkodik, hiszen az utóbbi két napban összességében több mint 200 kört tett meg. „Ez nem rossz teljesítmény egy öreg, nyugdíjból visszatérő versenyzőtől, ugye?” – tette fel a kérdést a brazil a közösségi portálon.
A szerdán egy váratlan hidraulikus hiba és Kimi Raikkönen kicsúszása miatt kevesebbet köröző Ferrari és a tavalyi második helyezett Red Bull tempója is látványos. Sőt, ígéretes: bár ha abból indulunk ki, hogy az olaszok versenyzői egy éve ilyenkor is felváltva nyerték a tesztnapokat, a vb-n viszont feledhetően teljesítettek, érdemesebb nyugtával dicsérni a napot. Hogy a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton részéről a lélektani hadviselés egyik korai megnyilvánulása, esetleg komolyan vehető szakvélemény-e a vb-t legutóbb egy évtizede Raikkönen révén nyerő csapat dicsérete, azt ki-ki döntse el maga, az egyéni verseny egyik favoritja mindenesetre azt mondta, meglátása szerint pillanatnyilag a Ferrari a Mercedest is maga mögé utasítja az erősorrendben. Hamilton szerint ugyanakkor a Mercedes szorosan ott van az olaszok mögött, a két csapatot pedig a tegnap Max Verstappen alatt lerobbanó Red Bull követi.
Ami ugyanakkor továbbra is kilátástalannak tűnik, az a McLaren helyzete. A megújuló vezetéssel az idei évtől teljes szemléletváltást hirdető britek mióta két éve „újraélesztették” a legendás McLaren-Honda kapcsolatot (a sportág legegysíkúbb, 1988-as idénye fűződik ehhez a fúzióhoz) csak vergődnek: állandó technikai problémák, tempóhiány és bizony a csapat múltjához mérten méltatlan eredménytelenség az osztályrészük. A britek kétszeres bajnok spanyol veteránja, Fernando Alonso és az újonc Stoffel Vandoorne egyelőre a megtett körök és az elért időeredmények tekintetében is a „futottak még” kategóriát képviselik. Bennfentesek szerint azonban mindez nemcsak az egyébként – az esetleges hibák miatti időveszteséget elkerülendő – visszafojtott erőforrás, hanem az eleve elhibázott konstrukció hibája is. „Valóban adódnak gondjaink az autó vezethetőségét illetően” – ismerte el az Autosportnak nyilatkozó Éric Boullier. – Amikor a pilóták gázt adnak, ’elveszítik’ az autó hátulját, a versenyautó ingataggá válik alattuk. Egyszerűen a vezethetősége még nem az igazi, ám az autónk minden változtatásra jól reagált, a versenyzők pedig elégedettek vele – mondta el a csapatvezető, aki szerint a teljes felszereltséggel felvértezett McLaren-Honda először csak az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon áll majd rendelkezésre.
A Forma–1-es tesztszezon hetedik napja után egyébként Bottas áll a legtöbb teljesített kört összesítő táblázat élén: a szorgalmas finn egészen pontosan 480-szor ment körbe Mercedesével a 4,655 méter hosszú Circuit de Catalunya versenypályán. Bottas az eddigiekben átlagosan naponta egyszer teljesítette a 66 körös Spanyol Nagydíj versenytávját. Amennyiben a hátralévő napokban is így folytatja, az első megmérettetésre éppen kilenc verseny távjának megfelelő kilométerrel érkezhet meg Ausztráliába, ahol 26-án megkezdődik a húszfutamos világbajnokság. Addig már csak ma és holnap köröznek Barcelonában a pilóták.