"Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselő-testülete oly módon alkossa meg a kerület településképi rendeletét és építési szabályozását, hogy a Csillaghegyi-öblözet védelme kapcsán a Duna főmedre mentén csak a Nánási út és a Királyok útja nyomvonala mentén legyen építhető elsőrendű árvízvédelmi védmű?" Ez a kérdés kerül majd a kerületi népszavazáson a szavazólapokra, ha a kezdeményezés átmegy az ilyenkor szokásos jogi szűrőkön. A közös ellenzéki (Jobbik-LMP-MSZP-Együtt-Párbeszéd) fellépés oka - ahogyan az egyik kezdeményező képviselő lapunknak kifejtette -, hogy a III. kerület lakossága számára is nyilvánvalóvá váljon: csak a Fidesz ragaszkodik a célszerűtlen, viszont nagyszabású ingatlanpanama lehetőségét hordozó part menti mobilgáthoz, mindenki más a Nánási út nyomvonalán futó régi védmű megerősítését pártolja.
Mivel a múlt heti lakossági fórumon az alternatívák bemutatásakor világossá vált, hogy műszakilag mindkét nyomvonalváltozat megvalósítható, a helyi polgároknak kell eldönteniük, hogy feláldoznák-e Budapest utolsó természetese állapotú partszakaszát néhány Fidesz-közeli ingatlanvállalkozó további gazdagodása érdekében. A szóban forgó Csillaghegyi öblözet árvízvédelme régóta megoldatlan, ez a szakasz a budapesti Duna védelmi rendszerének leggyengébb pontja. Maga a védekezés fővárosi feladat, a nyomvonal kijelölését megelőző rendeletalkotás viszont kerületi hatáskör. A helyi népszavazás a kezdeményezők szerint egyrészt hatékony nyomásgyakorlási eszköz lehet (mivel az önkormányzatban amúgy a mobilgát-párti Fidesznek van többsége), másrészt a lakosság érdemi tájékoztatását is elősegítheti. Erre annál is inkább szükség lenne, mivel a tervezett gát építési engedélyezési terveit, többszöri ígéret ellenére még mindig nem hozták nyilvánosságra.