A rendelet lényege, hogy 30 nap múlva már lényegében csak önkormányzati engedéllyel helyezhetőek ki közterületre új reklámfelületek, 2021-tól pedig csak azok a már meglévő reklámhordozók maradhatnak köztéren, amelyek megfelelnek a kormány új szabályozásának. A jövőben például egy plakát nem lehet nagyobb 9 négyzetméternél; a reklámhordozó tartója legfeljebb 11 négyzetméter lehet (egy klasszikus óriásplakát jelenleg 12 négyzetméter, tartója 14 négyzetméter). Ragasztani a plakátot nem lehet, csak közművelődési célú hirdetőoszlopra. (Ilyen oszlopot például múzeumok, színházak tehetnek ki).
Közterületen reklám közzétételére kizárólag utcabútor használható.
A kormány ezzel gyakorlatilag rendeleti úton belenyúl és átformál egy egész piaci szegmenst, amit egyelőre a piaci szereplők sem tudnak nagyon hova tenni. "A probléma az, hogy az eddigi plakátpiacot teljesen átalakítja, és olyan szabályozást hoz, amely miatt fennáll annak a veszélye, hogy a jövőben gyakorlatilag csak a haveri cégek reklámozhassanak köztéren" - mondta Szigeti Péter, az Alfa Plakát Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A kormányrendelet mellékleteiben olvasható, hogy a jövőben szinte csak önkormányzati-állami tulajdonú felületeken lehet majd hirdetni (a tulajdonos engedélyével), magántulajdonú területeken, épületeken pedig csak alig. Ehhez képest a jelenlegi óriásplakátpiac úgy néz ki, hogy az ország 30 ezer plakáthelyének 90 százaléka magántulajdonú területeken van, 10 százalék pedig önkormányzatin. A törvény ezt az arányt fogja megfordítani, vagyis pár év múlva csak annál a cégnél lehet majd közterületen reklámozni, amelynek az állam ezt megengedi.