Az ország egyre több iskolája tartja fontosnak, hogy diákjaik oktatásához éljenek a korszerű digitális eszközök és módszerek, valamint az internet által nyújtott előnyökkel. A program tavaly decemberi megnyitása óta csatlakozottaknak köszönhetően már az ország 15 iskolájában, több mint négyezer diák és csaknem 180 pedagógus részese a Hipersulinak, és még sokszínűbbé vált a részt vevő általános- és középiskolák palettája. A „hagyományos” intézmények és a tanárképzős hallgatóknak szakmai gyakorlatot biztosító gyakorlóiskola mellett már művészeti képzésre specializálódott intézmény, valamint egy mozgáskorlátozott gyermekek szolgálatában álló iskola is alkalmazza a Hipersuliban felgyűlt digitális tudást.
Ahhoz, hogy egy intézmény részese lehessen a kezdeményezésnek, legalább egy osztályra való digitális eszközzel kell rendelkeznie, valamint lelkes pedagógusokkal, akik vállalják, hogy ezen eszközök segítségével oktatnak. Igényeik szerint a Telenor Hipernetet, digitális tananyagot és tanár-továbbképzést biztosít számukra.
A program fontos szereplői azok az oktatással foglakozó magyar startupok, amelyek szolgáltatásait a Hipersuli-iskolák díjmentesen használhatják. A Tabello és az Intellisense fejlesztései izgalmasabbá teszik a nyelv- és a természettudományos órákat, a Redmenta online feladatlap-készítője pedig megkönnyíti a számonkérést.
,,Fontos törekvésünk az is, hogy a Hipersuli révén egy olyan közösséget építsünk, amelyben az iskolák, pedagógusok és az oktatás más szereplői aktívan megoszthatják egymással digitális ismereteiket és tapasztalataikat, és ezzel az egész társadalom ügyét szolgálhatják” – mondta Kutas István, a Telenor Magyország vállalati kommunikációs igazgatója.