Guillermo Solana a Thyssen-Bornemisza Múzeum gyűjteményi igazgatója, a tárlat kurátora úgy fogalmazott, hogy eredetileg az összes európai iskolát, minden nemzetet képviselő kiállítást szerettek volna rendezni, de amikor Budapesten járt és kiválasztotta a műtárgyakat a spanyol és a magyar alkotások kaptak prioritást.
Baán László elmondta, hogy korábban a Prado is szóba jött, mint a kiállítás lehetséges helyszíne, de végül több szempont alapján a Thyssen-Bornemisza Múzeumra esett a választás. A nyolc külön szekcióban rendezett, csaknem 90 művet bemutató kiállításon a madridi közönség a 16. századtól egészen a 20. századig kapott áttekintést a művészeti korszakokról, többek között Raffaello, Dürer, Leonardo, Velázquez, Rubens, Goya, Murillo, Canaletto, Manet, Monet, Cézanne és Gauguin műveinek segítségével. De találkozhattak a magyar festők kiemelkedő alkotásaival is, többek között Munkácsy, Szinyei Merse Pál, Rippl-Rónai, Vaszary és Bortnyik remekműveivel. Rippl-Rónai Nő fehérpettyes ruhában című festménye különösen kedvenccé vált.
Táskák és ékszerek is készültek az alkotás hatására, amelyeket a múzeumi shopban lehetett megvásárolni. Baán László bejelentette, hogy a kiállítás egyik változata, még a Szépművészeti Múzeum rekonstrukciójának jövő őszi befejezése előtt, jövő tavasszal Buenos Airesbe utazik. 2019-ben a budapesti Szépművészeti Múzeumban Rubens és flamand barokk címmel rendeznek kiállítás, amelyhez a Thyssen-Bornemisza Múzeum tíz művet ad majd kölcsön. Madridban pedig szintén a Thyssen-Bornemisza Múzeumban jövőre Vasarely-kiállítást rendeznek.