A Magyar Nemzet szerint Tarlós István főpolgármester számos ponton vitatta az EU csalásellenes hivatalának (OLAF) az állításait. A Lázár János kancelláriminiszter kézjegyével ellátott válaszlevélben a főpolgármester úgy látta, az uniós hivatal olyan tételeket is figyelembe vett, amelyek egy részét 2009-ban és 2010-ben kivettek a projektből. Az összes módosítás után a 4-es metró költsége 46 milliárd forinttal 406,4 milliárdra csökkent.
A tavaly októberben nyilvánosságra került OLAF-jelentés a Demszky-korszak eredetileg 452 milliárd forintos végösszegű, 181 milliárd forintos uniós támogatású fejlesztésénél 167 milliárd forint elköltését találta szabálytalannak, jogszerűtlennek és korrupciógyanúsnak. Brüsszel szerint ennek „pénzügyi kihatása” 59 milliárd forint lehet, az EB maximum ennyit kérhetne vissza hazánktól. Ebből nem akar most Budapest és a kormány egyetlen fillért sem visszaadni.
Tarlós még a Demszky-Hagyó-féle 2010 előtti városvezetést is megvédte, amikor úgy fogalmazott, az OLAF jelentésében nem azonosítható, hogy valamely jogsértés szabálytalanságnak, csalásnak, korrupciónak vagy súlyos mulasztásnak minősül-e. A főpolgármester álláspontját megerősítette a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport fideszes vezetője is. Ez annak fényében mindenképp meglepő, hogy a Fidesz prominens politikusai februárban még "minden idők legnagyobb korrupciós botrányának” nevezték a 4-es metró ügyét.
„Az OLAF jelentése a magyar kormány sejtetéseire alapuló dokumentum, amelynek gyakorlatilag az elmúlt nyolc évezés volt a lényege. Amikor szembesült a kabinet azzal, hogy ennek súlyos tízmilliárdos büntetés a következménye, akkor belátták, feleslegesen az adófizetők pénzét nem lehet kidobni a kukába, ennyire hülyék még ők sem lehetnek. A valóság az, amit Lázár és Tarlós leírt a levélben, amit pedig az elmúlt félévben csináltak hazugság volt” – vélekedett Horváth Csaba, hozzátéve: nincs ebben semmi meglepő, nyilvánvaló, hogy a kabinetnek a kezdettől fogva az ellenzék lejáratása volt a célja.