BKK;Péterfalvi Attila;NAIH;BKK-botrány;

2017-07-27 19:56:00

BKK-botrány - Választ kapott Péterfalvi

A Budapesti Közlekedési Központ válaszolt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság megkeresésére az online jegyértékesítés ügyében - mondta el Péterfalvi Attila, a NAIG elnöke egy újságírói kérdésre válaszolva csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

Mint mondta, a válasz már megérkezett, de még nem tanulmányozta át. Jelezte: a BKK válaszának ismeretében dönt arról, hogy milyen típusú - vizsgálati vagy hatósági - eljárás indul az ügyben. Azzal kapcsolatban, hogy a 24.hu azt írta, több mint háromezer ember személyes adatai kerültek a birtokukba a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, Péterfalvi Attila elmondta: értékelni fogják "az ilyen jellegű adatbázisokat" is. Hozzátette: a hatóság az eljárása során bárkit megkereshet, "akár azt is, aki hozzájuthatott az adatokhoz, vagy a hiányosságokat jelezte".

Szaniszló Sándor a fővárosi közgyűlés pénzügyi és ellenőrző bizottságának MSZP-s elnöke szerdán tett büntetőfeljelentést a BKK online jegy-és bérletrendszere körüli botrányokkal kapcsolatban, továbbá Dabóczi Kálmán BKK vezérigazgató lemondását sürgette. 

Mint ismeretes, a BKK július közepén indult, ám hétfő óta nem működő online jegyrendszerén igen súlyos biztonsági rések maradtak, így – bár a BKK és a fejlesztő T-Systems sokáig tagadta - kívülről hozzá lehetett férni vevők megadott személyes adataihoz. A 24.hu kedden közölte: birtokában van egy július 16.-i adatbázis, ami 3481 utas személyes adatait tartalmazza. A T-Systems ellenben lapunknak is kijelentette: sem korábban, sem most nem észleltek adatlopást. A cég belső vizsgálatot indított EY nemzetközi tanácsadó bevonásával.